دبيرخانه شوراي عالي عتف مرجع مصاديق تحقيق توسعه

معاون پژوهشي وزير علوم تحقيقات و فناوري گفت: دبيرخانه شوراي عالي عتف به عنوان مرجع تعريف و تعيين مصاديق تحقيق توسعه قرار گرفت.

محمد مهدي نژاد نوري، معاون پژوهشي وزير علوم تحقيقات و فناوري درگفتگو با خبرنگار صنفي، آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت: هشتاد و سومين کميسيون دائمي شوراي عالي عتف به موضوع بررسي همه جانبه اي در خصوص سفارش مرکز تحقيقات سياست علمي کشور به موضوع معقوله تحقق توسعه پرداخته شد.

وي افزود: رسيدن به 2/5 درصد توليد ناخالص يکي از برنامه هاي چهارم توسعه بود که در سياست هاي کلي برنامه پنجم نيز رسيدن به 3 درصد توليد ناخالص يکي از برنامه هاي مورد تاکيد قرارگرفته است.

مهدي نژاد نوري تصريح کرد: در خصوص موضوع تحقيق توسعه همچنان اختلافي در مورد هزينه ها، نحوه اعتبارات وجود داشته که اين مسئله مهم در يک بررسي در 5 دسته تقسيم بندي شده که در نهايت دبيرخانه شوراي عالي عتف به عنوان مرجع تعريف و تعيين مصاديق تحقيق توسعه قرار گرفت.

* تاييد مصوبات طرح کلان ملي از طرف رياست جمهوري

محمد مهدي نژاد نوري در ادامه گفت: در خصوص موضوع تحقيق توسعه ضمانت هاي به شکل تشويقي و محدوديت بايد ايجاد شود تا آنچه به عنوان اعتبارات پژوهشي شناخته مي شود براي پژوهش و مصاديقي در اين مورد تأييد قرار گيرد.

وي افزود: تأکيد ما بر اين است که به همان 3 درصد اعتبارات پژوهشي دست يابيم که البته در اين خصوص نقش و جايگاه بخش خصوصي در فعاليت تحقيق توسعه و راهکارهاي آن مورد بررسي قراردارد چنانچه در اين زمينه صندوق نوآوري شکوفاني 3 ميليارد تومان مطلقأ براي شرکت هاي خصوصي اختصاص داده است وي با توجه به اينکه جلسه بعدي شوراي عالي عتف در تيرماه برگزار مي شود افزود: در جلسه بعدي قرار است چند مورد قانون تصويب شود که اين قوانين مربوط به بند 89 بودجه 91 بود که البته آئين نامه آن در شورا تصويب شده است.

مهدي نژاد در پايان به خبر خوشي اشاره کرد و اظهار داشت: مصوبات گزارش پيشرفت طرح کلان ملي در جلسه قبل مصوبات آن تصويب شده بود مورد تاييد رئيس جمهور قرار گرفت./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار