جلوگیری از حوادث کاری اولویت سال 91

با توجه به بررسی های به عمل آمده در سال 90 بیشتر حوادث اتفاق افتاده از کار در کارگاه های ساختمانی بوده که در سال جاری جلوگیری از این حوادث در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، هاشم نورمحمدی رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی گفت: با توجه به بررسی های به عمل آمده در سال گذشته، اکثر حوادث اتفاق افتاده ناشی از کار در کارگاه های ساختمانی به وقوع پیوسته است که در این راستا و به منظور جلوگیری از این حوادث اداره بازرسی کار استان انجام بازرسی از کارگاه های ساختمانی را در سال جاری در اولویت کاری و اهداف اصلی خود قرار داده است.
وی افزود: در واقع سیاست کاری اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در سال 91 نهادینه کردن بازرسی های پیشگیرانه است.
نورمحمدی در ادامه تصریح کرد: هم چنین در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و نامگذاری ایشان به نام سال تولید ملی، حمایت از کار سرمایه ایرانی اداره بازرسی کار استان نیز صیانت و حمایت از نیروی کار را در اولویت کاری خود قرار داده است.
نورمحمدی مهمترین عامل رشد اقتصادی در هر جامعه را کار مولد و اثربخش توصیف کرد و اظهار داشت: نکته مهم در دسترسی به توسعه پایدار اقتصادی، توجه ویژه به نیروی کار و حفظ کرامت انسان به عنوان مهمترین مولد گرداننده اصلی در راستای توسعه پایدار است.
رئیس اداره بازرسی کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد:با توجه به حمایت جدی از نیروی کار و منابع مادی کشور، ایمنی سازی کارگاه ها یکی از اهداف کار برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و در بند 22 استراتژی های این وزارتخانه به عنوان توسعه فرهنگ و ایمنی کار مناسب تأکید جدی شده است./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار