با حضور شهردار منطقه 13 صورت گرفت؛

بهره برداري از سراي محله صفا

سراي محله صفا تحت عنوان ساختمان برادران شهيد اسماعيل پور با حضور شهردار منطقه، شهردار ناحيه يک، شورايار محله و جمعي از شهروندان مورد بهره برداري قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، در اين مراسم شهردار منطقه 13 از افزايش سرانه هاي فرهنگي اجتماعي به دنبال احداث سراهاي محلات خبرداد.
مهندس مداحي همچنين تصريح کرد: با راه اندازي اين مرکز شهروندان کارمديريت و بهره وري آن را انجام داده و بواسطه فعاليت هاي مختلف و با مشارکت در طرح ها و برنامه ها به آباداني محله خود کمک مي کنند.
ابراهيم مداحي بر اهميت آموزش شهروندي براي سلامت و توسعه جامعه تأکيد کرد و گفت: شهرداري با راه اندازي مراکز فرهنگي و سراهاي محلات در کنار ارائه خدمات سعي دارد رفتارهاي مثبت و عادات مناسب اجتماعي را در تمامي اقشار جامعه نهادينه سازد.
*سراي صميميت و دوستي
سراي محله صفا با 13 خانه مختلف خدمات قابل توجهي را از جمله آموزش مهارت هاي زندگي، توانمند سازي شهروندان در زمينه هنري و علوم رايانه اي و ... به شهروندان ارائه مي دهد.
اين مرکز در خيابان صفا بين خيابان منتظري و بزرگراه امام علي(ع) نبش کوچه زارع کلخوران واقع شده و برنامه هاي مختلفي را براي فصل تابستان اين مرکز تدارک ديده است.
حفظ و قرائت قرآن کريم، فيلمبرداري و عکاسي داستان نويسي، کتابخواني، خوش نويسي، سفره آرايي، خياطي، ورزش هاي جسمي و فکري از ويژه برنامه هاي اين مرکز تازه تأسيس است.
اما يکي از نقاط قوت سراي محله صفا راه اندازي و تکميل 13 خانه قرآن و عترت، آموزش مددکاري، اسباب بازي، پژوهش، تسنيم، دوام، سلامت، کارآفريني، کتاب فرهنگ و هنر، علم و زندگي، خانه آي تي و ورزش است که به زودي پذيراي شهروندان بسياري خواهد بود.
تاريخچه محله
محله صفا يکي از محلات سيزده گانه منطقه است که از سال 1316 شکل گرفته است.
اين محله از شمال به خيابان ثارالله، از جنوب به خيابان پيروزي، از شرق بزرگراه امام علي(ع) و از غرب به خيابان 17 شهريور منتهي مي شود.
نام قديم محله مفت آباد بود که بعدها به دليل صفا و صميمتي که بين مردم محل حاکم بود آن را صفا ناميدند.
ساختمان تسليحات، کارخانه رسوب سازي، و پارک خيام از اماکن قديمي اين محله محسوب مي شود.
اين محله از سال 1316 با مشارکت و همياري مردم محله اندک اندک شکل گرفت از شاخصه هاي مهم محله آسفالت آن بوده که حدود 50 سال پيش توسط مردم انجام شد./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار