در اولین باشگاه چاقی منطقه 13 صورت می گیرد:

توانمندسازی شهروندان برای زندگی عاری از چاقی

چاقی یکی از معضلات جوامع امروزی محسوب می شود در حال حاضر اداره کل سلامت شهرداری برای حل این مشکل در گوشه و کنار پایتخت باشگاه های چاقی راه اندازی کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران: باشگاه چاقی منطقه 13 روزانه شهروندان زیادی برای کنترل وزن خود به این مرکز مراجعه می کنند.

*هم محله ای ها در فضایی حرفه ای ورزش می کنند

اعظم نصیری، مسئول خانه سلامت سرای محله آشتیانی و کارشناس تغذیه باشگاه چاقی در زمینه راه اندازی این مرکز در منطقه 13 گفت: در حال حاضر هر یک از مناطق شهرداری تهران مجهز به باشگاه چاقی بوده و بر این اساس مدتی پیش باشگاه چاقی منطقه راه اندازی و راهکارهایی برای تناسب اندام و پیشگیری از چاقی و درمان اضافه وزن هم محله ای ها ارائه می شود.

وی افزود:‌ در باشگاه چاقی علاوه بر مسئول آکادمی ورزشی، پزشک عمومی کارشناس تغذیه نیز مستقر هستند و طی دوره های مختلف،‌ شهروندان زیرنظر مربیان حرفه ای، کار با دستگاه های ورزشی را شروع می کند.

نصیری تصریح کرد: افراد با مراجعه به باشگاه چاقی، توسط پزشک عمومی ویزیت شده و تحت معاینه قرار می گیرند.

وی ادامه داد: افراد پس از ویزیت توسط پزشک عمومی، با مراجعه به کارشناس تغذیه، رژیم غذایی مناسب با وضع جسمانی و روحی دریافت می کنند.

مسئول خانه سلامت اظهار داشت: اگر مراجعه کنندگان طبق برنامه رژیم غذایی و ورزشی پیش روند و پیگیر کاهش وزن باشند طی یک ماه 2 کیلوگرم وزن کم می کنند.

نصیری تصریح کرد: باشگاه چاقی به وسایل بدنسازی مجهز بوده و مراجعه کنندگان به واسطه برنامه ورزش به کنترل وزن بدنشان می پردازند.

مسئول خانه سلامت گفت: حتی باشگاه چاقی برای افرادی که اضافه وزن ندارند، برنامه هایی دارد تا براساس آن سلامتی شان تأمین شود.

نصیری خاطر نشان کرد: شهروندان در هر رده سنی می توانند از خدمات آکادمی ورزشی و باشگاه چاقی استفاده کنند./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار