خوزستان/

خارجی ها خرمای خوزستان را گران تر دربازارجهانی می فروشند

مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: سالی 70 هزار تن محصول خرما از استان به خارج كشور صادر می شود كه كم تر از كیلویی یك دلار به فروش می رسد.

   

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران خوزستان ، ' سید خلف موسوی ' در سومین جلسه شورای اداری تعاون، كار و رفاه شهرستان های استان اظهار داشت: این در حالی است كه همین 750 گرم از خرمای صادر شده ی استان كه كمتر از یك دلار به فروش می رسد؛ توسط شركت های بسته بندی خارجی با قیمت هفت دلار در بازارهای جهانی به فروش می رسد.

وی خواستار توجه به فرآوری و بسته بندی مناسب محصول خرما برای جذب بازار جهانی شد و اظهار داشت: در صورت توجه بیش از پیش به بسته بندی مناسب محصول خرما می توان هر كیلوگرم خرما را با قیمتی بالاتر از پنج دلار در بازار جهانی به فروش رساند.

موسوی خطاب به رییسان اداره های تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: نباید به گونه ای فعالیت شود كه حالت روزمرگی ایجاد شود چرا كه خلاقیت از بین می رود. ولی وقتی با برنامه حركت كنیم و متعهد به كار باشیم؛ روز به روز پیشرفت و پی گیری امور تداوم می یابد و می توانیم موثر واقع شویم.

مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خوزستان كلید قفل توسعه را نیروی انسانی و نه امكانات و اعتبار دانست و خاطر نشان كرد: زیربنای توسعه، انسان های آموزش دیده و ماهر هستند نه اعتبار و امكانات ،اگر نیروها خوب انتخاب و مدیریت شوند به طور حتم پیشرفت قابل توجهی خواهند كرد.

وی به متقاضیان طرح توسعه كشاورزی مهر هشدار داد و گفت: آن دسته از افرادی كه به عنوان دامدار وام می گیرند و دام می خرند نباید بعد از چند روز دام خود را بفروشند، زیرا وام شان به منابع داخلی تبدیل خواهد شد و با سود بالا باید اقساط وام های خود را پرداخت كنند. موسوی یادآورشد:وام با سود 7 درصد تنها به متقاضیانی تعلق می گیرد كه در تولید و اشتغال نقش داشته باشند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.