قم/

حضرت سید شهداء(ع) الگویی بی بدیل برای انسان سازی است

آیت الله مصباح یزدی گفت: حضرت سید شهداء(ع) الگویی بی بدیل برای انسان سازی است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از قم، وی در مراسم تجلیل از پاسداران نمونه سپاه علی بن ابی طالب (ع) که بمناسبت روز میلاد سرور شهیدان کربلا در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد با اشاره به تاثیر مکتب امام حسین (ع) بر مسلمانان و غیر مسلمانان / حضرت و افزود : گاندی که غیرمسلمان است امام حسین را بعنوان الگوی خود برای قیام علیه استعمارگران معرفی می کند و این نشان از نفوذ مشی سید الشهدا بر همه انسانها است

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به تاثیر پذیری انسان از الگوهای عملی / شخصیت امام خمینی (ره) را بعنوان بهترین الگو معرفی کرد و افزود : بهمین دلیل امام (ره) توانست دنیا را متحول کند .

عضو مجلس خبرگان رهبری شکر نعمت امام حسین (ع) و استفاده عملی ازآن حضرت در زندگی وظیفه ما برشمرد و افزود : سید شهداء الگوی فداکاری مطلق در راه خداست و ما تکلیف داریم از این نعمت الهی بهترین استفاده را کنیم و همچنین آن را بدیگران معرفی کنیم .

آیت الله مصباح با اشاره به آیات و روایات وظیفه مردم را یاری کردن امام / اطاعت از رفتار سید شهدا و شکر الگوی امام حسین را بر اساس حکمت الهی دانست و افزود : شکر کردن چنین الگویی وظیفه بسیار ظریف و مهم است که افرادی که معرفت الهی داشته باشند به آن عمل خواهند کرد .

وی به از خودگذشتگی و ایثار جوانان ایرانی در زمان دفاع مقدس اشاره کرد و افزود : نمونه هایی از ایثار فداکاری در طول دفاع مقدس اتفاق افتاد که در تاریخ اسلام بی نظیر بوده است .

آیت الله مصباح فداکاری شهدای انقلاب و دفاع مقدس را نشان از تاثیرات مکتب امام حسین (ره) عنوان کرد و افزود : ما وظیفه داریم داستان از خودگذشتگی و اخلاق شهدا را زنده نگه داریم چراکه این کار مکتب سیدشهدا را زنده نگه می دارد .

وی بااشاره به زندگی نسل انقلاب در دوران پهلوی انقلاب اسلامی را زمینه ساز ظهور شهدا دانست و افزود : اکنون در بین ما افرادی هستند که این گونه هستند باید آنها را شناسایی و بدیگران معرفی کنیم ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.