برزيل و آرژانتين سفير خود در پاراگوئه را فراخواندند

در پي برکناري فرناندو لوگو رئيس جمهوري پاراگوئه ، دولت هاي آرژانتين و برزيل تصميم گرفتند سفيران خود را به علت آنچه بر هم خوردن نظم دمکراتيک در پاراگوئه خوانده اند ، از آن کشور خارج کنند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ وزارت روابط خارجي آرژانتين در بيانيه اي اعلام کرد : در مقابل حوادث نگران کننده مرتبط با قانون اساسي در جمهوري پاراگوئه که با برکناري فرناندو لوگو رئيس جمهور و بر هم خوردن نظم دمکراتيک در اين کشور همراه شد، دولت آرژانتين تصميم گرفته است هر چه زودتر سفير خود را از آن کشور خارج کند.

اين وزارت خانه تصريح کرد ، کاردار آرژانتين در پاراگوئه به عنوان نماينده ديپلماتيک اين کشور ، تا زمان برقراري مجدد نظم دمکراتيک در پاراگوئه به کار خود ادامه خواهد داد.


از سوي ديگر ، برزيل نيز به نشانه اعتراض به روند سريع برکناري فرناندو لوگو رئيس جمهور پاراگوئه، سفير خود را از اين کشور فراخواند.

وزارت امور خارجه با صدور  بيانيه‌اي روند کوتاه برکناري رئيس جمهور پاراگوئه را در 22 ژوئن محکوم کرد روندي که طي آن به وي حق کافي براي دفاع داده نشد.

به اعتقاد وزارت امور خارجه برزيل دمکراسي مهمترين رکن همگرايي منطقه‌اي است. به همين علت احتمال دارد عضويت پاراگوئه در بازار مشترک آمريکاي جنوبي موسوم به مرکوسور، به علت نقض اصول دمکراتيک اين سازمان به تعليق درآيد.

آنتونيو پاتريوتا وزير امور خارجه برزيل گفت : سران مرکوسور در نشست هفته‌ آينده اين سازمان در آرژانتين اين وضعيت را بررسي خواهند کرد.

براساس اين گزارش ، فرناندو لوگو روز جمعه به دليل عدم اجراي صحيح وظايفش به عنوان رياست جمهوري پاراگوئه، از سوي پارلمان کشورش استيضاح و از کار برکنار شد.

فردريکو فرانکو معاون رياست جمهوري در حال حاضر اجراي وظايف لوگو را بر عهده دارد.
استيضاح لوگو انتقاد تعداد زيادي از کشورهاي منطقه آمريکاي لاتين را به همراه داشت.

کريستينا کرشنر رياست جمهوري آرژانتين شامگاه جمعه اين استيضاح را نوعي کودتاي غيرقانوني و غيرقابل قبول خواند و گفت کشورش دولت جديد پاراگوئه را به رسميت نمي شناسد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار