مردم مصر همچنان مخالف شوراي نظامي هستند

سخنگوي رسانه اي حزب التيار مصر با هشدار درباره تلاش هاي عناصر باقیمانده رژیم مبارك دیکتاتور مخلوع، براي زنده ماندن و بازيابي قدرت گفت: نيروهاي انقلابي با محمد مرسي نامزد انتخابات رياست جمهوري درباره ادامه تحصن به توافق رسيدند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم ، عبدالرحمن الفارس گفت: در نشست ديروز نمايندگان برخي از نيروهاي سياسي انقلابي و محمد مرسي توافق شد كه ما به اعلام مرسي به عنوان رئيس جمهور مصر اكتفا نمي كنيم؛ بلكه حزب آزادي و عدالت بايد بر سه نكته يعني مخالفت با متمم قانون اساسي، انحلال پارلمان و دادن اختيارات ضابط قضايي به نيروهاي ارتش و پليس تأكيد كند.

وي افزود: در نشست ديروز گروهي تحت عنوان كميته مديريت بحران تشكيل شد كه تا زمان تحقق اين سه خواسته انقلابيون و مردم به طور مداوم تشكيل جلسه خواهد داد. همچنين بر تعهدات محمد مرسي قبل از برگزاري انتخابات مبني بر تعيين معاونان رئيس جمهور از خارج از حزب آزادي و عدالت و معرفي نخست وزير از ساير احزاب غير از گروه اخوان و حزب وابسته آن تأكيد شد.

فارس خاطرنشان کرد: ما در زمينه ادامه تحصن حتي پس از اعلام محمد مرسي به عنوان برنده انتخابات و ادامه مبارزه تا زمان لغو متمم قانون اساسي موقت، دادن اختيارات ضابطان قضايي به نيروهاي نظامي و آغاز فعاليت مجدد پارلمان به توافق رسيديم.

فارس افزود: در وضعيت كنوني قضيه نزاع ميان اخوان المسلمين با شوراي نظامي نيست، بلكه رويارويي انقلاب با ضد انقلاب است.

سخنگوي حزب التيار مصر خاطرنشان کرد: مصر در وضعيت كنوني نيازمند مقاومت حقيقي براي رويارويي با نظاميان و بقاياي رژیم سابق است. از سوي ديگر عناصر باقیمانده رژیم مبارك تلاش مي كنند تا بار ديگر قدرت را باز يابند. به ويژه اينكه آنها پس از 60 سال، امروزه خودشان را در خارج از قدرت مي يابند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار