تبریز/

احیای جاده ابریشم، مصالح کشورهای منطقه را تامین می‌کند

استاندار آذربایجان شرقی گفت: با توجه به پیشینه تاریخی و اهمیت راهبردی جاده ابریشم، بی‌تردید احیای آن و گسترش همگرایی‌ها با محوریت این مسیر، مصالح كشورهای منطقه را تامین می‌كند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبريز، احمد علیرضابیگی در سومین اجلاس بین‌المللی جاده ابریشم در تبریز، با بیان این که در حال حاضر حجم بزرگی از اقتصاد جهانی به كشورهای راه ابریشم تعلق دارد، افزود: جاده ابریشم نه تنها مسیر انتقال كالا و مبادلات اقتصادی و تجاری، بلكه مسیری برای تبادل ایده‌ها و فرهنگ‌ها بین كشورهای مختلف به شمار می‌رود.
 وی تصریح کرد: به اعتقاد ما بازسازی مسیر تاریخی جاده ابریشم، می‌تواند موجب حمل و نقل سالم و روان كالاها و مسافر و تقویت دوستی و توسعه تجارت بین ملت‌ها شود.
علیرضابیگی توسعه مناسبات با دولت‌ها را لازمه گسترش روابط با ملت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در مناسبات خود با كشورهای راه ابریشم، برای دستیابی به اهداف مشترک خواستار همكاری با دولت‌ها و مردم منطقه به صورت همزمان است.
وی با اشاره به برگزاری دو دوره پیشین اجلاس راه ابریشم در ترابوزان ترکیه گفت: اولین دوره این اجلاس با عنوان تجدید حیات دوباره جاده ابریشم با حضور 12 كشور جهان و 300 بازرگان در سال 2008 و دومین اجلاس نیز در سال 2011 برگزار شد.. علیرضابیگی اظهار کرد: بنا به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های دیگر کشورهای واقع در مسیر جاده ابریشم و موافقت طرف ترك، سومین اجلاس در تبریز و چهارمین دوره نیز در چین برگزار می شود.
 وی یادآورشد: برگزاری این اجلاس فصل جدیدی از روابط اقتصادی، تجاری، سیاسی و فرهنگی بین كشورهای واقع در مسیر جاده ابریشم را رقم خواهد زد. استاندار آذربایجان شرقی همچنین معرفی توانمندی‌ها و پتانسیل‌های اقتصادی و تجاری، بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای دستیابی به بازارهای جدید صادراتی، توسعه بازارهای هدف، تبادل نظر فنی و تجاری بین تجار شركت كننده، ارتقای همكاری‌های تجاری و بازرگانی و فراهم‌سازی زمینه عقد قراردادهای تجاری بین كشورهای شركت كننده را از اهداف برگزاری سومین اجلاس بین المللی بازرگانان جاده ابریشم عنوان كرد.
 وی اظهار امیدواری كرد نتایج این اجلاس در تفاهم‌نامه‌هایی كه هیأت‌های شرکت کننده منعقد می‌کنند، نمود یابد./ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.