خوزستان/عضو کمیسیون انرژی مجلس:

اکثر شهرهای خوزستان با بحران کمبود آب شرب مواجه هستند

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اکثر شهرهای خوزستان با بحران کمبود آب شرب در تابستان امسال مواجه هستند.


محمد سعید انصاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 50 روستای آبادان با کمبود جدی آب مواجه و در حال حاضر با قطعی مکرر آب روبرو هستند.

وی ادامه داد: بحران کمبود آب شرب نه فقط مختص آبادان است بلکه اکثر شهرهای خوزستان با این مشکل مواجه هستند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آب آبادان که قرار بود از طریق طرح غدیر از دز تامین شود متاسفانه از حوضچه‌های کشاورزی سرباز دشت آزادگان تامین می‌شود و عدم داشتن کیفیت مطلوب به این دلیل است.

انصاری در ادامه بر لزوم تسریع در تکمیل فاز دوم تصفیه خانه طرح جامع آب آبادان و روستاهای اطراف تأکید کرد و  گفت: در راستای امکان خدمات رسانی بهتر به شهروندان و جلب رضایت آنان، تکمیل فاز دوم تصفیه خانه طرح جامع آب آبادان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به افت شدید فشار آب در اکثر روستاهای بخش مرکزی و اروندکنار افزود: لوله انتقال آب از تصفیه‌خانه کشتکار تا نبی خضر 24 اینچی است که بایستی به این لوله تعویض و حجم آن افزایش یابد تا مشکل افت فشار آب در روستاها رفع شود.

وی از وزارت نیرو خواست امکانات و اعتبارات مناسبی برای رفع مشکلات آب و برق شهرهای آبادان و خرمشهر اختصاص دهند تا مردم در تابستان امسال با بحران جدی تامین آب شرب مواجه نشوند.

وی از پیگیری جدی این موضوع از طریق وزارت نیرو خبر داد و گفت: امیدواریم وزیر نیرو موضوع اجرای کامل طرح غدیر و تامین آب این طرح از دز را در دستور کار این وزارتخانه قرار دهد تا مردم شیرینی اجرای این طرح را بچشند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.