چگونه از شر جوش هاي سرسياه خلاص شويم؟

جوش هاي سرسياه بر خلاف جوش هاي سرسفيد، روي پوست چرب ايجاد مي شوند.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، پوست داراي خلل و فرج هاي فراواني است که با مسدود شدن آنها توسط سلول هاي مرده پوست و چربي توليد شده در آن و طي اکسيده شدن با اکسيژن هوا، رنگدانه هاي موجود در اين خلل و فرج ها به رنگ سياه تبديل مي شوند.
 اگرچه ممکن است جوش هاي سرسياه صورت شما به راحتي قابل مشاهده نباشند اما در فاصله نزديک به وضوح ديده مي شوند.
 جوش هاي سرسياه اغلب روي بيني، پره هاي بيني، چانه و پيشاني و گاهي نيز روي کمر ايجاد مي شود؛ چراکه پوست اين نواحي بيشترين مقدار چربي را ايجاد کرده و به علاوه بسيار مستعد در جذب آلودگي، خاک و انواع محرک ها هستند و اگر به خوبي اين نواحي را تميز نکنيم، دانه هاي سرسياه بسياري در آنها ايجاد خواهد شد.

 چطور جوش هاي سرسياه را از بين ببريم؟

 نظافت پوست شامل شستشوي آن با يک شوينده ملايم به مدت چند دقيقه، آبکشي کامل و سپس ماساژ صورت با يک تميز کننده يا اسکراب ملايم حاوي بنزوئيل پروکسايد بهترين راه براي تميز نگه داشتن و در نتيجه از بين بردن دانه هاي سياه است.از اين طريق سلول هاي مرده و آلودگي از روي پوست برداشته مي شود.اين شيوه نظافت به عمق جوش هاي سرسياه نفوذ کرده و ريشه آنها را از بين مي برد اما آسيبي به پوست نمي رساند.
پس از مرحله شست و شو بايد با يک حوله نرم پوست را کاملأ خشک کرده و سپس آن را بخوردهيد تا ريشه هاي آسيب ديده دانه هاي سرسياه نرم شده و خارج کردن آنها راحت تر شود.در اين مرحله مي توانيد با يک فشار و يا با استفاده از چسب ها، ماسک ها و يا دستگاه هاي مختلف اين جوش ها را خارج کنيد.
 گفتني است؛ افرادي که جوش هاي زيادي روي پوست خود دارند نبايد از هيچ نوع اسکرابي استفاده کنند بلکه بايد آب ميوه ها و سبزيجات مثل آب ليمو را مورد استفاده قرار دهند./ط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۱ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
چطوری میشه تشخیص داد دچار کبد چرب شدیم؟
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۹:۰۴ ۰۲ مرداد ۱۳۹۲
ممنون از نوشته ی خوبتون
آخرین اخبار