وجود 178 هزار تعاوني فعال در كشور

هم اكنون در كشور 178 هزار تعاوني با 25 ميليون نفر عضو در كشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران داريوش پاك بين دبير اتاق تعاون ايران در همايش دستاوردها و توانمندي هاي بخش تعاون استان تهران كه امروز برگزار شد گفت: تعاون به عنوان يكي از اركان سه گانه نظام اقتصادي ايران است كه در قانون اساسي و توانمند سازي اقتصاد تعاوني به عنوان رشد دوم اقتصاد ايران تاكيد شده است.
وي ادامه داد: دليل تصدي دولت بر منابع استفاده كشور و عدم حمايت از اين بخش تعاون در سال هاي گذشته به حاشيه رانده شده بود و موجبات تضعيف آن در كشور شده بود كه با اجرايي شدن سياست هاي اصل 44 و ابلاغيه رهبر معظم انقلاب مبني بر حمايت همه جانبه از بخش تعاون توانمندسازي بخش تعاون مجددا مورد تاكيد سياست گذاران و برنامه ريزان كشور قرار گرفت.
وي ادامه داد: تا پيش از انقلاب اسلامي تنها 2 هزار و 300 تعاوني با مجموع اعضاي 220 هزار نفر در سراسر كشور فعاليت داشتند اما با اجراي سياست هاي حمايتي از تعاوني ها در چند سال اخير تعداد تعاوني هاي كشور از 2 هزار و 300 تعاوني به 178 هزار تعاوني افزايش يافته است كه بيش از 25 ميليون عضو را تحت پوشش قرار داده است.
وي تصريح كرد: در حال حاضر 42 ميليون نفر از مردم كشور عضو تعاوني هاي سهام عدالت در سراسر كشور شده اند.
وي ادامه داد: اختصاص 30 درصد عوايب حاصل از فروش سهام شركت هاي دولتي در قالب ايجاد تعاوني هاي فراگير ملي براي فقرزدايي و مشاركت مردم در اقتصاد كشور از مسير تعاون برنامه ريزي شده است و دولت موظف است تا پايان برنامه پنجم توسعه ابزارهاي كاهش 25 درصدي مالياتي و 20 درصدي حق بيمه، سهم كارفرماياي فعال در بخش تعاون را هم فراهم كند.
وي ادامه داد: عضويت اكثر تعاوني هاي استان تهران در اتاق تعاون موجب تقويت اتاق تعاون شده كه تعاوني هاي توليدي بيشترين سهم را كه 11 درصد است را در اختيار دارند.
دبير اتاق ايران خاطرنشان كرد: استان تهران از قطب هاي صنعتي و توليدي كشور به ويژه در بخش تعاوني است كه تاكنون حدود 16 هزار شركت تعاوني در استان تهران به ثبت رسيده كه از اين تعداد بيش از 3 هزار و 540 تعاوني هاي توليدي شامل تعاوني هاي صنعتي، معدني و كشاورزي است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار