قم/

شکستگی دست و پای کودکان در فصول گرم سال شيوع بيشتری دارد

بافت استخوانی کودکان در مقابل فشار ، زاويه دار شدن و چرخش قدرت تحمل بيشتری داشته و زمان لازم برای جوش خوردن شکستگی ها نيز در مدت زمان کوتاهی انجام می گيرد.

 
دکتر مهران ستاره متخصص ارتوپد با بيان اين كه نوع شکستگی دست و پای کودکان در مقايسه با بزرگسالان کاملا متفاوت است، اظهار داشت: بافت استخوانی کودکان در مقابل فشار ، زاويه دار شدن و چرخش قدرت تحمل بيشتری داشته و زمان لازم برای جوش خوردن شکستگی ها نيز در مدت زمان کوتاهی انجام می گيرد.
به گزارش خبرنگار پزشکی باشگاه خبرنگاران قم،این کارشناس در ادامه افزود: شکستگی ناشی از فشار طولی، شکستگی صفحه رشد در کودکان بيشتر مشاهده می شود و با توجه به فصل تابستان و جنب و جوش و بازي بيشتر كودكان در اين فصل، شكستگي دست و پاي كودكان در فصول گرم سال شيوع بيشتري دارد.
دكتر ستاره با اشاره به اين که کودکان درمرحله رشد قرار دارند اظهار داشت: با توجه به باز بودن صفحه رشد، شکستگی ممکن است سبب آسيب شود که توجه به اين موضوع اهميت بيشتری دارد.
اين متخصص ارتوپد خاطر نشان کرد: شکستگی ها بيشتر در سنين هشت تا 12 سالگی در کودکان رخ می دهد و طی چهار الی شش هفته بهبود می يابد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.