رحمت اميني در نخستين نشست رسانه‌اي مركز هنرهاي نمايشي حوزه هنري؛

كارگاه ويژه نمايش‌هاي مذهبي و آئيني سنتي راه‌اندازي مي‌شود

كارگاه ويژه نمايش‌هاي مذهبي و آئيني سنتي با نام "كارگاه تجربي كاربردي" به زودي راه اندازي مي‌شود.

به گزارش خبرنگار بخش تئاتر باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛نخستين نشست رسانه‌اي مركز هنرهاي نمايشي حوزه هنر امروز برگزار شد.
رحمت اميني مدير مركز هنرهاي نمايشي حوزه هنري در تشريح برنامه‌هاي اين دفتر گفت: راه‌ اندازي دفتر تئاتر كاربردي يكي از برنامه‌هاي مركز بوده است كه به منظور جذب اقشار مختلف و حتي غير تئاتري‌ها تشكيل شده است.
وي افزود:اين دفتر از پنج‌شنبه‌ي گذشته اجراهاي خود را آغاز كرده و سه روز در هفته نيز به فعاليت‌هاي خود ادامه مي‌دهد.
اميني ضمن اشاره به راه‌اندازي كارگاه ويژه نمايش‌هاي مذهبي و آييني سنتي گفت:كارگاه ويژه نمايش‌هاي مذهبي و آييني سنتي با نام "كارگاه تجربي كاربردي" در جهت توليد آثار و ارائه آرشيوي مناسب براي مخاطبان و پژوهشگران راه‌اندازي خواهد شد.
وي افزود:اجراي آثار مربوط به انقلاب و دفاع مقدس از انحصار مناسبت‌ها خارج شده و با دوري از شعارزدگي كارهايي  ارائه خواهند شد كه ضمن پرداختن به مفاهيم ارزشي به لحاظ هنري هم ارزشمند هستند.
اميني تصريح كرد:عمليات ساخت و ساز كارگاه نمايش‌هاي مذهبي  و آييني سنتي آغاز شده و تا سال 92 به بهره‌برداري مي‌رسد.
مدير مركز هنرهاي نمايشي حوزه هنري اظهارداشت:انتشار ماهنامه صحنه‌ ماه به منظور ارائه گزارشي از تئاتر مراكز استاني در پانزدهم هرماه و همچنين رونمايي از سايت صحنه كه يك سايت تحليلي و خبري در حوزه تئاتر است،نيز از ديگر اقدامات مركز محسوب مي‌شود.
اميني با اشاره به اينكه كشف استعدادهاي جوان از اهداف حوزه هنري محسوب مي‌شود گفت:‌كشف استعداد‌هاي جوان در استان‌هاي كشور از اهداف حوزه هنري محسوب مي‌شود از همين روز ما در برنامه هاي خود توجه 70 درصدي به تئاتر استان‌ها داريم،به طوري كه در جدول تئاتر ماه نزديك به 70 درصد از كارها مربوط به هنرمندان استان‌هاي مختلف كشور مي‌شود.
اميني درمورد برنامه‌هاي در دست اقدام مركز هنرهاي نمايشي گفت:راه‌اندازي همايش سراسري "تئاتر مسجد" با همكاري كانون فرهنگي مساجد كشور به منظور جذب نيروهاي جديد در تئاتر و همچنين تئاتر "زندان‌ها" از جمله برنامه‌هاي در دست اقدام مركز است.
وي تئاتر كودك و نوجوان را يكي از محورهاي اساسي برنامه‌هاي مركز ناميد و ادامه داد:دفتر تئاتر كودك و نوجوان بزودي تاسيس مي‌شود كه نخستين برنامه‌ي اين دفتر نيز برگزاري مسابقه نمايشنامه نويسي با نام "استعدادهاي تازه" است.
اميني از برپايي تئاتر ماه به شكلي متفاوت خبرداد و در اين رابطه ادامه داد:‌امسال در نظر داريم جشنوار‌ه‌ي تئاتر ماه را با شكلي متفاوت‌تر از گذشته برگزار كنيم كه اين تفاوت در شكل بازبيني بازخواني و داوري به خوبي احساس خواهد شد .
وي تصريح كرد:تاسيس باشگاه تماشاگران،برپايي جلسات نقد و بررسي نمايش‌ها،برگزاري جلسات نمايشنامه خواني،راه‌اندازي راديو تئاتر و طرح "صحنه‌در رمضان" از ديگر برنامه هاي مركز مي‌باشد./ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار