ابلیس سیاه به دام پلیس افتاد

مجرم سابقه داری که باسلاح سرد خانواده اي را آزارو اذیت ميكرد شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگاراجتماعی باشگاه خبرنگاران ،بیست و سوم دی سال گذشته خانمی با مراجعه به کلانتری 118 ستارخان به مأموران اعلام کرد : فردی به هویت "علی . الف" به مدت 8 ماه است که برای من و دیگر اعضای خانواده ام بویژه پسر جوانم به هویت کامران ( متولد 1370 ) ایجاد مزاحمت کرد و حتی یک بار نیز او را با چاقو مورد ضرب و جرح قرار داد و امروز نیز بار دیگر با ایجاد مزاحمت برای من اقدام به زورگیری و سرقت طلا و جواهرات و گوشی تلفن همراه من کرده است .
 با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور دادیار شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و کارآگاهان با توجه به اظهارات شاکی پرونده مبنی بر ضرب و جرح فرزندش توسط متهم پرونده ، تحقیقات از کامران را در دستور کار خود قرار دادند .
با حضور کامران در پایگاه دوم پلیس آگاهی ، وی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : از طریق یکی از دوستانم با جوانی به هویت "علی . الف" آشنا و پس از مدتی دوست شدم که دهم آذر سال 1389 به بهانه اینکه قصد ملاقات با یکی از دوستانش را دارد مرا به خیابان جنت آباد برد و پس از آنکه با چاقو دست چپ مرا مجروح کرد ، در بین درختان و با تهدید چاقو مورد آزار و اذیت قرار داد ؛ از این زمان به بعد بود که تهدیدهای وی آغاز شد و حتی دیگر اعضای خانواده ام را نیز تهدید می کرد که در صورت شکایت به پلیس ، دو خواهر کوچکتر مرا نیز خواهد کشت و الآن نزدیک به دوسال است که دائما من و اعضای خانواده ام را تهدید می کند و در حال حاضر نیز در پی آسیب رساندن جانی به من و اعضای خانواده ام است .
 مادر کامران نیز در ادامه اظهارات خود ، در خصوص سرقت طلا و جواهرات خود توسط علی . الف نیز به کارآگاهان گفت : "  علی ابراهیمی" به همراه یکی از دوستانش در حالیکه هر دو نفر چاقو و قمه در دست داشتند اقدام به سرقت طلا و جواهرات و کرد و حتی قصد داشت تا مرا با تهدید چاقو سوار ماشین نماید که با فریادهای کمک خواستن من و حضور همسایگان در محل موفق به این کار نشد و از محل متواری شد .
با توجه به اظهارات شکات پرونده ( کامران و مادرش ) ، کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ اقدام به شناسایی دقیق هویت و سوابق احتمالی "علی . الف" ( 28 ساله ) کردند و در بررسی های خود اطلاع پیدا کردند که متهم از مجرمان سابقه داری است که پیش از این نیز به اتهام خرید اموال مسروقه دستگیر شده است .
بنا بر اين گزارش : با توجه به اطلاعات بدست آمده و با شناسایی محل های تردد متهم در غرب تهران ، بویژه در پارک المهدی واقع در میدان آزادی ، کارآگاهان این مناطق را تحت مراقبت های پلیسی خود قرار دادند و نهم اسفندسال گذشته "علی . الف" در پارک المهدی دستگیرکردند.
با دستگیری وِِي، همدستش به هویت "مرتضی . ن" ( متولد 1367 ) در زمان سرقت طلا و جواهرات شاکی ، شدند که این متهم نیز چهاردهم اردیبهشت سال جاری دستگیر و در اعترافات خود صراحتا عنوان داشت که "علی . الف" پیش از زمان دستگیری ، اقدام به آزار و اذیت و همچنین تلاش برای تهدید و آزار و اذیت دیگر اعضای خانواده کامران ، کرده است .
بررسی سوابق "مرتضی . ن" نشان داد که وی از مجرمان سابقه داری است که پیش از این و به اتهام ارتکاب جرایم مختلف درگیری و نزاع ، سرقت ، شرکت در اغتشاشات سال 88 و تخریب اموال عمومی بارها دستگیر و روانه زندان شده است .
سرقت عتیقه جات قدیمی از خانه ای در منطقه ولنجک تهران : با دستگیری و انتقال متهم به پایگاه دوم پلیس آگاهی ، تحقیقات در خصوص "سرقت به عنف" ، "تهدید" ، "آزار و اذیت" شاکی و اعضای خانواده اش در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت .
در شرایطی که تحقیقات از متهم با توجه به شکایت شاکی پرونده در خصوص زورگیری اموال و تلاش برای ربودن وی توسط متهم و همچنین ضرب و جرح و آزار و اذیت فرزندش ، در دستور کار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته بود اطلاعاتی در خصوص نقش و حضور متهم در سرقت عتیقه جات از خانه ای واقع در منطقه ولنجک در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی قرار گرفت كه در همين راستا فردی با مشخصات متهم و با هویت مجعول "حسن تاجیک" و تحت پوشش کارگر خدماتی ( نظافتچی ) اقدام به سرقت از خانه ی یک پزشک متخصص در منطقه ولنجک کرده است .
با توجه به شیوه و شگرد سرقت منزل ، کارآگاهان ضمن دعوت از مالباخته ( پزشک ) و مستخدم خانه اش ، اقدام به شناسایی متهم از سوی آنها کرده و هر دو نفر آنها پس از حضور در پایگاه دوم موفق به شناسایی متهم شده و در تحقیقات انجام شده از "علی . الف" ، وی نیز صراحتا به سرقت منزل اعتراف کرد . مالباخته ( پزشک متخصص )  پس از شناسایی متهم و در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : " در اسفندماه سال 89 فردی که خود را حسن تاجیک معرفی کرده بود ، برای کار در خانه به عنوان کارگر خدماتی استخدم شد ؛ در بیست و ششم اسفند سال 1389 بود که این فرد در حال رنگ کردن نرده های دیوار منزل بود که مستخدم خانه از او خواست تا شیشه های داخل ساختمان را نیز نظافت کند که میان آنها درگیری لفظی ایجاد و نهایتا در ساعت 20:00 همان روز ، با وی تسویه کامل کردم ؛ صبح روز بعد بود که وارد سالن خانه شد و در آنجا بود که متوجه شدم تمامی عتیقه جات داخل ویترین بزرگ که بعضی از آنها دارای قدمتی بیش از 200 سال و حتی بیشتر بودند سرقت شده است که بلافاصله با کلانتری 163 تماس گرفتم و پرونده جهت رسیدگی به پایگاه یکم پلیس آگاهی ارسال شد " .
متهم "علی . الف" نیز با اعتراف صریح به سرقت منزل پزشک متخصص ، در اعترافات خود به کارآگاهان گفت : از حدود سه روز پیش از زمان سرقت ، به عنوان کارگر خدماتی و نظافتچی [ در خانه پزشکی واقع در منطقه ولنجک ] مشغول به کار شدم ؛ بعد از اینکه تمامی قسمت های خانه و راه های ورود و خروج آنرا یاد گرفتم ، شبانه از روی دیوار حیات و با وجود آنکه نرده های بلندی هم داشت ، وارد خانه شده و اقدام به سرقت کردم .
با توجه به تحقیقات انجام شده از متهمان و اطلاعات بدست آمده در خصوص تهدید به مرگ اعضای خانواده شاکی توسط متهم و همچنین آزار و اذیت کامران توسط متهم و با توجه حساسیت موضوع ، پرونده جهت ادامه تحقیقات و رسیدگی تخصصی به پرونده از پایگاه دوم پلیس آگاهی به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع گردید .
"سرهنگ عباسعلی محمدیان "، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه اعلام این خبر گفت : " با توجه به تحقیقات انجام شده و اطلاعات دقیق بدست آمده در خصوص ارتکاب جرایم مختلف از سوی متهم پرونده و احتمال ارتکاب دیگر جرایم از قبیل سرقت ، زورگیری ، ضرب و جرح ، تهدید شهروندان ، آزار و اذیت و .... ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی دادیار محترم پرونده صادر شده است ؛ لذا از کلیه شهروندان و شکات احتمالی پرونده درخواست می شود تا جهت طرح شکایات خود به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه نمایند ؛ همچنین از شهروندانی که اطلاعاتی از دیگر جرایم ارتکابی در اختیار دارند نیز درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 51055516 در اختیار کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند./ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار