ملازهي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

غرب به دنبال برهم زدن پازل کوفي عنان در سوريه است

يک کارشناس مسائل سياست خارجي گفت: غرب به دنبال برهم زدن پازل کوفي عنان براي گرد هم آمدن موافقان و مخالفان در تحولات سوريه است.

پیرمحمد ملازهي درگفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نقش مثبت ايران در اجرايي شدن طرح کوفي عنان در سوريه اظهار داشت: غرب سعي دارد با القاء اين موضوع که ايران در کنار بشار اسد تحولات سوريه را اداره مي کند فضاي تحولات و بازگشت ثبات به اين کشور را دچار چالش کند.

وي تصريح کرد: کوفي عنان  با وارد کردن ايران به اين تحولات و چيدن پازل موافقان و مخالفان اسد در يک گروه تلاش مي کند  ثبات و آرامش را با تأثيرگذاري بر جبهه موافقان و مخالفان به سوريه بازگرداند.

اين کارشناس مسائل سياست خارجي با اشاره به سخنان مقامات آمريکا مبني براينکه ايران در تحولات سوريه نقشي نخواهد داشت افزود: غرب و کشورهاي عربي با تلاش خود سعي دارند با سناريو سازي غيرواقعي جبهه مقاومت را تحت تأثير قرار دهند و از اين طريق اهداف خود در ساخت خاورميانه بزرگ را عملي کنند.

وي تصريح کرد: آمريکا اکنون از قدرت منطقه اي ايران هراس داشته و تلاش مي کند با عدم شرکت دادن کشورمان در تحولات سوريه جمهوري اسلامي ايران را منزوي کرده و از اين طريق مانع صدور انقلاب اسلامي به کشورهاي منطقه در امتداد  بيداري اسلامي شود.

اين محقق و پژوهشگر سياست خارجي در  تحليل اوضاع آينده سوريه خاطرنشان کرد: اگرچه نمي توان تحولات سياسي را پيش بيني کرد اما به نظر مي رسد که با اصلاحات صورت گرفته  توسط اسد روند مثبتي پيش رو باشد، هر چند که  غرب نيز سعي دارد با همراهي کشورهاي عربي سوريه را به جنگ داخلي سوق دهد./پ3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار