خوزستان/

برداشت 13 هزار تن محصولات جالیزی از مزارع هفتکل

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی از برداشت بیش از 13 هزار تن محصولات گیاهان جالیزی در مزارع این شهرستان خبر داد.

محسن پورفرخی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان با بیان اینکه کار برداشت محصولات جالیزی در مزارع مدتی است که آغاز شده، اظهار داشت:‌ در سال جاری حدود 450 هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان هفتکل زیر کشت محصولات جالیزی رفته است که بیشتر آن در روستاهای سرتیوک، جارو، طوفماری، ابوتباره و شجیرات هستند.

رئیس بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان هفتکل افزود: عمده این محصولات هندوانه، خیار و خربزه است که در فصل تابستان مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر لزوم تبدیل اراضی دیم به آبی، خاطرنشان کرد: با تبدیل اراضی دیم به آبی، میزان تولید گیاهان جالیزی نسبت به سال‌های گذشته در این شهرستان افزایش چشمگیر داشته است.

پور فرخی تصریح کرد: بالاتر بودن میزان تبخیر سالانه نسبت به نزولات جوی سبب پدید آمدن وضعیت خاص اقلیمی و اکولوژیکی گرم و خشک در شهرستان هفتکل شده که در نتیجه آن، تأثیر بر عملکرد تولید در واحد سطح است و نیاز آبی گیاه به صورت آبیاری را دوچندان می‌کند.

این کارشناس ارشد زراعت در ادامه گفت: برای تغییر الگوی کشت مساعدت‌هایی از قبیل تأمین نهاده‌های کشاورزی، لوله پلی‌اتیلن و موتور پمپ برای انتقال آب در مسافت‌های طولانی به کشاورزان انجام شد.

وی طرح تغییر الگوی کشت و تبدیل اراضی از دیم به آبی را سبب شکوفایی، رونق اقتصادی و ارتقای سطح معیشت بهره‌برداران دانست و افزود: بهبود و افزایش تولید در واحد سطح و افزایش سطوح زیر کشت از اولویت برنامه‌های مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان هفتکل در سال زراعی جاری است./س
برچسب ها: برداشت ، محصولات ، جالیزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.