مازندران/

هریجان روستایی زیبا در منطقه کلاردشت

هریجان یکی از مناطق خوش آب و هوا با طبیعی بکر و آرام و آبشاری بلند در منطقه کلاردشت است که می توانید آخر هفته خوبی را در آن بگذرانید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران با چند ساعت رانندگی از کلاردشت به هریجان می رسید و می توانید تا آبشار بلند 80متری آن بالا بروید.شاید فکرش را هم نکنید که تمام فرعی های جاده چالوس به منطقه ای دست نخورده و بکر منتهی می شود یکی از این مناطق هریجان است که کمتر از 10 کیلومتر با جاده چالوس فاصله دارد و جاده اش با پیچ های مختلفی که می خورد شما را به طبیعت بکر وآرام آنجا می رساند.

برای رسیدن به هریجان 4 کیلومتر بعد از سیاه بیشه در سمت راست یک جاده فرعی را می بینید از این نقطه تا روستا 5 کیلومتر فاصله دارید. این جاده خاکی و پرشیب است. با اتومبیل پس از 15 دقیقه و با پای پیاده پس از یک ساعت و نیم به روستا می رسید.مسیر سربالایی ، تند و پرشیب است.

می توانید میان بر هم بزنید وقتی در مسیر جاده خاکی قرار گرفتید.

بعد از حدود 700 متر در پیچ دوم دست راستتان ، یک جاده مالرو و پاکوب قرار دارد که از میان درختان جنگلی می گذرد.

بعد از گذشتن از یکی دو تپه و علفزار از پایین روستا سردر می آورید در این مسیر هم حدود یک ساعت و نیم در راه خواهید بود.

بنابراین گزارش؛ زمانی این روستا پرجمعیت بود و اکنون خالی از سکنه است و در ماههای گرم سال روستا به یک خوش نشین بدل می شود.

گونه های جانوری متعددی از کبک ،کل ، بز، پلنگ و خرس در این منطقه زندگی می کنند. بنابراین برای ورود به این منطقه و صعود به ارتفاعات مشرف به روستا به مجوز محیط زیست نیاز است.

در بهار این منطقه از البرز مرکزی رنگارنگ می شود و گیاهانی در آن می روید که عمرشان بسیار کوتاه است.س دیدن اردیبهشت هریجان فرصتی است که سالی یک بار به دست می آید.

علفزارهای وسیع و آبشارهای بلند از دیدنی های هریجان استومی توانید چند دقیقه در هریجان بگردید و خانه های تخریب شده اش را ببینید.روستا یک امامزاده به نام"شازهاده محمود(ع)" دارد که گنبدش در بدو ورود به روستا پیداست و می توانید وقت برگشت به آن سری بزنید.

آبشار باریک هریجان در غرب روستا قرار دارد و برای رسیدن به آن جاده خاکی را تا داخل روستا ادامه دهید،300 تا 400 متر که وارد می شوید در کنار پرچین های سنگی سمت چپ، یک جاده فرعی مسیر دسترسی تان به آبشار است تا جویی که از آب آبشار ایجاد شده است حدود 15 دقیه پیاده روی دارید.اما اگر بخواهید به تاج آبشار برسید باید حدود نیم ساعت تا کوتاهترین تاج که حدود 9 متر ارتفاع دارد کوهنوردی کنید. دراین مسیر که کمی شیبداراست در سمت راست، پیشی از آنکه راه سنگلاخی شود، یک فضای علفزاری و تکه سنگی صاف و بزرگ قرار دارد که می توانید همان جا کمی استراحت کنید.

آبشار در ماههای گرم سال بسیار کم آب می شود.حیات وحش هریجان غنی است و وجود جانورانی مثل کل ، بز، خرس، تیهو و کبک باعث شده است که این منطقه جزو مناطق حفاظت شده باشد.

شکار در هریجان ممنوع است اگر تا کنون به این منطقه سفر نکرده اید حتمأ بابلدهای محلی همراه شوید.

در این روستا از سرویس بهداشتی و محلی برای اقامت خبری نیست./س

برچسب ها: هریجان ، بکر ، کلاردشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
mohammad
۱۴:۲۴ ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
واقعا بهشت گمشده ایرانه خیییلی قشنگه ممنون از معرفیتون