مدیرکل ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه ای:

جشنواره های منطقه ای با رویکرد بازی های رایانه ای برگزار شود

سجادپور گفت: بازی های رایانه ای امروز به ابزاری تاثیرگذار بر نسل جوان تبدیل شده اند و نیاز به برگزاری جشنواره های منطقه ای با رویکرد بازی های رایانه ای بیش از پیش احساس می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از معاونت ارتباطات بنياد ملي بازي هاي رايانه اي، سيد عليرضا سجادپور به برگزاري جشنواره بازي هاي رايانه اي اشاره کرد و افزود: بازي هاي رايانه اي يكي از پر نفوذترين و پر مخاطب ترين رسانه هايي بوده كه در سال هاي اخير در دنيا بروز و ظهور پيدا كرده است.

وي افزود: بازي هاي رايانه اي نفوذ بسياري در ميان اقشار جامعه و بخصوص جوانان و نوجوانان پيدا كرده اند و يكي از مهمترين ابزار تفریح براي جوانان و نوجوانان بازي هاي رايانه اي است.

مديركل ارزشيابي و نظارت بر سينماي حرفه اي یادآور شد: عمده اين صنعت در اختيار غرب است و اين هنر صنعت امروز از سوي غرب در راستاي تخريب ارزش ها و در عين حال آسيب رساندن به جوانان و نوجوانان استفاده مي شود.

سجادپور ادامه داد: غرب به دنبال يكسان سازي فرهنگ در راستاي غير الهي كردن نگاه نوجوانان و جوانان دنيا است و در اين زمينه از بازي هاي رايانه اي استفاده مي شود.

وي گفت: ايران اسلامي به عنوان قطب فرهنگي منطقه و دنيا بايد در اين عرصه فعال باشد و با توليد بازي هاي رايانه اي اخلاق مدار، جوانان و نوجوانان ،دنيا را در دست بازي هاي رايانه اي خارجي رها نکند.

مديركل ارزشيابي و نظارت بر سينماي حرفه اي يادآور شد: بازي هاي رايانه اي داخلي باید فرصت دیده شدن داشته باشند و معتقدم باید به برپایی نمایشگاه ها و جشنواره ها با رویکرد بازی های رایانه ای بیشتر اهمیت دهیم.

وي ادامه داد: بايد تلاش كنيم با توجه به گستردگي فرهنگي كشورمان، در طول سال جشنواره هاي منطقه اي بازي رايانه اي برگزار کنیم و استعدادهاي گمنام در شهرستان ها در اين زمينه را شناسايي كرد.

سجادپور توضيح داد: با رشد صنعت بازي هاي رايانه اي استعداد هاي مختلف در كشور در اين زمينه در حال فعاليت هستند و معتقدم برگزاري جشنواره بازي هاي رايانه اي در سطح منطقه اي و ملي به شناسايي اين استعداد ها كمك كند.

مديركل ارزشيابي و نظارت بر سينماي حرفه اي ادامه داد: بومي سازي بر اساس شاخص هاي فرهنگي و توليد آثار بر اساس حرف و پيام مورد نظر ما و در عين حال جلوگيري از سيطره بازي هاي رايانه اي خارجي باید در دستور کار مسوولان قرار گیرد.

سجادپور گفت: ما نبايد فقط به مخاطبان داخلي در توليدات توجه كنيم ، بلکه مخاطبان دنيا را در نظر داشته باشيم و پيام هاي مورد نظر خود را بايد از طريق بازي هاي رايانه اي ايراني به دنيا منتقل كنيم.

 وي يادآور شد: جشنواره بين المللي بازي هاي رايانه اي در ميان جوانان رقابتي سالم را ايجاد مي كند كه اين مراسم اختتامیه دومین جشنواره بازی های رایانه ای تهران 19 تیرماه در تالار وحدت برگزار می شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار