رودهن/

استفاده از سرمایه ‏گذاری بخش خصوصی موجب توسعه دماوند است

شهردار دماوند گفت: یکی از راه ‏های عملیاتی و اجرایی توسعه شهر دماوند برای خروج از وضعیت نامناسب کنونی، استفاده از سرمایه ‏گذاری بخش خصوصی است.

مرتضی همتی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: دماوند دارای ظرفیت و بضاعت درآمدی مناسبی است اما باید با مدیریت صحیح، این درآمدها را از بالقوه به با لفعل تبدیل کرد.

وی تصریح کرد: بدون افزودن عوارض، تحمیل فشار به مردم و تنها با یک پایش محدود و حداقلی هزینه ‏ها و درآمد ها توانستیم بالاترین رقم بودجه تاریخ 80 ساله شهرداری دماوند را کسب کنیم.

همتی اضافه کرد: بالاترین رقم بودجه 80 ساله شهرداری دماوند معادل 95 میلیارد ریال در سال 90 بود که علاوه بر تحقق آن، 25 میلیارد ریال بیش از آن کسب شد.

شهردار ادامه داد: شهرداری دماوند در سال 90 از منابع درآمدی و عوارض توانست مبلغ 120 میلیارد ریال را جذب کند که برای این بودجه در سال 91، پروژه تعریف شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه راه‏ کارهای مناسبی برای جذب درآمد های پایدار شهرداری پایه‏ ریزی شده است و در سال 91 بخش قابل توجهی از آن به بار می‏ نشیند.

شهردار دماوند استفاده از سرمایه ‏گذاری بخش خصوصی را یکی از راه‏ های برون‏ رفت دماوند از وضع نامناسب کنونی خواند.

وی افزود: حوزه مدیریت شهری دماوند با توجه به توان محدود منابع مالی امکان پاسخگویی به تمامی مطالبات مردمی را در دست ندارد؛ از این رو، ناگزیر به سود جستن از سرمایه بخش خصوصی است.

شهردار دماوند ادامه داد: شهرداری دماوند به شدت علاقه ‏مند استفاده از سرمایه ‏های بخش خصوصی در امور عمرانی و خدماتی شهری است و در این رابطه تعامل لازم با سرمایه ‏گذاران را برقرار می ‏کند.

شهردار دماوند درباره قابلیت ‏های سرمایه ‏گذاری در این شهر گفت: سرمایه ‏گذاران می ‏توانند در حوزه ‏های ساخت و ساز، انبوه‏ سازی و همچنین در حوزه ‏های خدماتی ورود پیدا کنند./س

برچسب ها: سرمایه ، توسعه ، دماوند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.