رودهن/

تقدیر مشاور وزیر از مسئولان جهاد کشاورزی رودهن

مشاور وزیر و مدیرکل هماهنگی امور استان‏ های وزارت جهاد کشاورزی از از مسئولان جهاد کشاورزی رودهن تقدیر کرد.

علی ‏رضا سائلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با بیان اینکه خوشبختانه فعالیت کشاورزی در بخش رودهن بسیار رضایت‏ بخش است ادامه داد: خوشبختانه کشاورزی در بخش رودهن به خوبی فعال است.

سائلی همه کشاورزان به ویژه فعالان این عرصه در پهنه جغرافیای جمهوری اسلامی ایران را ارزشمند خواند.

مشاور وزیر و مدیرکل هماهنگی امور استان‏ های وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: زیرا مولا و مقتدای کشاورزان ایران اسلامی حضرت امیر مومنان علی (ع) است.

وی اضافه کرد: مولای متقیان علی (ع) در همه جنبه‏ های زندگی نمونه بودند اما تاریخ اسلام ایشان را به عنوان کشاورزی نمونه می ‏شناسد.

سائلی افزود: آن حضرت در زمینه ترویج و توسعه امور کشاورزی به والیان همه مناطق تحت حکومت اسلامی مکاتبه فرمودند تا این مهم گسترش یابد.

به گفته مشاور وزیر و مدیرکل هماهنگی امور استان ‏های وزارت جهاد کشاورزی، ثمرات متبرک ید مبارک حضرت امیر مومنان علی (ع) با وجود خصومت‏های سران ملعون آل‏ سعود همچنان به عنوان آبادانی‏ های صحرای عربستان مشهود است.

وی با اشاره به روایتی از امام موسی بن جعفر (ع) خاطرنشان کرد: روزی یکی از اصحاب به خدمت حضرت اما موسی بن جعفر (ع) مشرف شد و ایشان را در حین کار زراعت و عرق‏ ریزان مشاهده کرد.

سائلی ادامه داد: وی خطاب به حضرت گفت که "ای فرزند جعفر مگر شما کارگری برای انجام امور خود ندارید که اینگونه زحمت می ‏کشید"؟

مشاور وزیر و مدیرکل هماهنگی امور استان ‏های وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: آن حضرت در پاسخ سائل، گریستند و فرمودند که "بهترین بندگان خداوند کسانی هستند که کشاورزی می‏ کنند".

وی افزود: اغلب پیامبران و ائمه اطهار (ع) کشاورز بودند و وجود چنین بزرگانی به شغل شریف کشاورزی جلوه‏ ای عرفانی و روحانی می ‏بخشد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.