كرمان/

338 پرونده در کوهبنان مجوز مشاغل خانگی دریافت کردند

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کوهبنان گفت: طی سال گذشته 338 پرونده در شهرستان کوهبنان موفق به اخذ مجوز مشاغل خانگی و به بانک‌های عامل معرفی شدند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محمد بساره صبح امروز در جریان بازدید از طرح‌های مشاغل خانگی این شهرستان با بررسی مشکلات این طرح، روند دریافت و هزینه کرد تسهیلات را بررسی کرد. 

وی در این بازدید عنوان کرد: امروزه کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان محسوب می‌شوند.

بساره عنوان کرد: قابلیت انجام این نوع کسب و کار در منزل سبب ایجاد مزایای بسیاری برای شاغلان آن‌ها می‌شود‌ که از آن جمله می‌توان به ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه‌های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینه‌های کار خانوادگی، امکان انتقال تجارب از طریق آموزش غیررسمی به شیوه استاد شاگردی بین اعضا‌ی خانواده و ... اشاره کرد.

وی ابراز داشت: متقاضیان مشاغل خانگی باید از مهارت و تخصص کافی برای انجام شغل خانگی مورد نظر برخوردار باشند و در صورتی که شغل مورد نظر متقاضی در فهرست مشاغل خانگی موجود نباشد، متقاضی می‌تواند شغل مد‌نظر خود را پیشنهاد کند.

بساره عنوان کرد: مشاغل پیشنهادی متعاقبا بررسی و در صورت تصویب ‌به فهرست مشاغل خانگی اضافه می‌شوند.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کوهبنان اظهار داشت: طی سال گذشته 338 پرونده در شهرستان کوهبنان موفق به اخذ مجوز‌ و به بانک‌های عامل شامل صادرات‌، کشاورزی‌، ملی و ملت در شهرستان‌ کوهبنان معرفی شدند.

وی افزود: تعداد 166 پرونده به ارزش یک میلیارد و 252 میلیون و 500 هزار ریال توسط صندوق مهر امام رضا (ع) و تعداد 172 پرونده به ارزش یک میلیارد و 900 میلیون ریال توسط کمیته امداد از طریق بانک‌های عامل پرداخت شده است.

بساره خاطر‌نشان کرد: بخش اعظمی از تسهیلات پرداختی منجر به ایجاد اشتغال شده‌، اما برخی از متقاضیان تسهیلات دریافتی را در موارد دیگری هزینه کرده‌اند که با متخلفان طبق آیین‌نامه اجرایی این قانون برخورد می‌شود.

 در این بازدید رئیس صندوق مهر امام رضا (ع) و نماینده فرماندار کوهبنان نیز حضور داشتند./ج1

برچسب ها: تسهیلات ، مشاغل ، رفاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.