پور کاظمی:

همه تلاش ها برای اعزام کاروان پاک به المپیک 2012 است

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیر کل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ کشور گفت: تمام تلاش این 2 مجموعه برای اعزام کاروانی پاک به المپیک 2012 است.

پور کاظمی به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: تمام اعضا و مسئولان فدراسیون پزشکی ورزشی به همراه ستاد ملی مبارزه با دوپینگ و در راس این کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک با پیگیری ها و تلاش فراوان برای اعزام کاروانی پاک به المپیک لندن برنامه ریزی کرده و اقدامات لازم را تاکنون انجام داده اند.

وی افزود: با توجه به رشد همه جانبه ورزش در همه سطوح، استفاده از مکمل ها در ورزش قهرمانی و حرفه ای امری اجتناب ناپذیر است و فدراسیون با توجه به رسالت خود را در پشتیبانی از ورزشکاران ملی کشور، اقدام به تهیه 27 نوع از انواع مکمل های سالم و عاری از هر گونه آلودگی کرده است و در اختیار ورزشکاران المپیکی کشور قرار داده است.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیر کل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ کشور ادامه داد: البته با برنامه ها و اقداماتی که ستاد ملی مبارزه با دوپینگ کشور با چاپ و توزیع بروشورهایی در خصوص عوارض استفاده از مواد نیرو زا ممنوعه، آشنایی با مکمل های ورزشی مجاز و همچنین لیست داروهای ممنوعه به همراه برگزاری دوره های ضد دوپینگ ویژه ورزشکاران دوپینگ دو کشور نسبت به سال گذشته 2 درصد کاهش یافته است.

*گرفتن 210 نمونه دوپینگ از المپیکی ها

پور کاظمی گفت: افسران کنترل دوپینگ ستاد ملی مبارزه با دوپینگ کشور (نادو) تاکنون 210 تست دوپینگ از ورزشکاران المپیکی گرفته اند و نتایج همه این نمونه ها منفی بوده است و امیدواریم نتایج آینده نیز به این شکل باشد.

وی خاطر نشان کرد: این تعداد آمار تست دوپینگ از ورزشکاران اعزامی به المپیک مربوط به نمونه هایی است که در داخل کشور و توسط افسران کنترل دوپینگ خودمان گرفته شده است و علاوه بر این تعداد نمونه های دوپینگ بسیاری از سوی ماموران وادا (آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ) از ورزشکاران اصلی گرفته شده است.

وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم ورزشکاران اعزامی به المپیک کشورمان با استفاده از مکمل های  ورزشی مجاز که از سوی فدراسیون اعلام شده و همچنین دقت در مصرف هر دارویی و مشورت با پزشکان فدراسیون هیچ نمونه مثبتی در المپیک نداشته باشیم./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار