سهم داوري تكواندو ايران در المپيك

از مجموع 30 داور شركت كننده در بازي هاي المپيك 2012، سهم داوران ايراني يك نفر است.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، در مسابقات تكواندو بازي هاي المپيك 2012 سي داور با عبور از فيلترهاي فدراسيون جهاني تكواندو انتخاب شده اند كه سه نفر از آنها براي بخش بازبيني مسابقات هستند.

سه داور ويدئو ريپلاي از كشورهاي سنگاپور، ويتنام و فرانسه انتخاب شده اند و جالب اينجاست كه در بخش بازبيني فيلم مسابقات هيچ يك از داوان ايراني كانديد نشده بودند و همه شركت كنندگان در بخش داوري شركت كردند اين در حالي است بخش بازبيني مسابقات نقش حياتي در برخي از قضاوت ها دارد.

از مجموع داوران اين دوره از بازي هاي المپيك 24 مرد و 6 زن حضور دارند كه سهم داوران ايراني تنها يك نفر همانند المپيك گذاشته است.
شهرام اربابي تنها داور شركت كننده در المپيك لندن از ايران است كه عملكرد وي مورد قبول فدراسيون جهاني تكواندو قرار گرفت و به المپيك دعوت شده است.

در بازي هاي المپيك از قاره آسيا هفت داور حضور دارند كه داوران چين تايپه و لبنان زن هستند، از قاره اروپا 9 داور شركت دارند كه داوران كرواسي و اسپانيا زن هستند و داور آذربايجاني اصليت كره اي دارد.

از مجموع دو قاره آفريقا و اقيانوسيه پنج داور دعوت شده اند و از پان آمريكن 6 داور انتخاب شده اند كه داوران كانادا و آمريكا كره اي الاصل هستند.

گفتني است، شهرام اربابي در دوره گذشته بازي هاي المپيك در سال 2008 در پكن چين نيز نماينده جامعه داوران ا يران بود./مح
برچسب ها: تکواندو ، المپیک ، داوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار