مشهد/

امضای تفاهمنامه همکاری بین شهرداری مشهد و بغداد

شهرداری مشهد و قائم مقام شهردار بغداد طی نشستی یادداشت تفاهمنامه همکاری‌های مشترک امضا کردند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، سید محمد پژمان شهردار مشهد در مراسم امضای یادداشت تفاهم همکاری مشهد و بغداد، با تاکید بر ضرورت استفاده از سرمایه‌های موجود از سوی مقامات دو شهر بغداد، کاظمین و مشهد اظهار کرد: مشهد پایتخت معنوی کشور محسوب می‌شود و وجود مرقد مطهر ولی نعمتمان در کاظمین سبب می‌شود زمینه‌های همکاری بین این دو شهر مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: شهر بزرگ، تاریخی و برخوردار از زیرساخت‌های شهری همچون بغداد با وجود آسیب‌هایی که در دوران تهاجم به خود دیده، با همت بالای مدیران شهری آن در حال ترقی و رشد روز افزون است.

پژمان تصریح کرد: شهر بغداد و کاظمین ظرفیت‌های تخصصی، تجربی و توان مالی مناسبی برای اداره شهر دارد و ما نیز به سبب عشق و علاقه به ائمه معصومین علاقمند به رشد، پیشرفت و اعتلای خدمات کیفی و کمی این شهرها هستیم و همکاری متقابلی را با آنها خواستاریم.

شهردار مشهد با متفاوت خواندن خدمات ارائه شده از سوی شهرداری‌ها گفت: دامنه گسترده خدمات شهرداری‌ها به شهروندان، سبب شده این نهاد نقش متفاوت و بارزی به نسبت دیگر نهادها در شهر ایفا کنند و به دلیل همین نفوذ بالای شهرداری‌ها در شهر، شهرداران نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

پژمان بر ضرورت تبادل تجربیات فی مابین دو کشور تاکید کرد و افزود:‌ امید است تبادل تجربیات کاری بین دو کشور سبب بهبود شرایط را برای دو شهر شود.

در ادامه این نشست نعیم مساعد الکعبی قائم مقام شهردار بغداد با اشاره به گستردگی حجم تحولات و ساخت و سازها در شهر مشهد به نسبت دور قبل بازدیدها گفت: تغییرات و پیشرفت سریعی که در سطح شهر رخ می‌دهد نشان دهنده همت و انگیزه بالای مدیران این شهر است.
قائم مقام شهردار بغداد با اشاره به ویژگی‌های مشترک و نقاط قوت همکاری در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و تجاری خاطرنشان کرد: ویژگی‌های مشترک همکاری‌های دو جانبه بین دو شهر بغداد و مشهد تنها به ابعاد مذهبی ختم نمی‌شود و تعاملات باید در روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نیز دنبال شود ./س

برچسب ها: تفاهم نامه ، بغداد ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.