بیرجند/

دانشگاه بیرجند پایلوت تأسیس نیروگاه فتوولتاییک در کشور شد

معاون پژوهشی دانشگاه بیرجند گفت: این دانشگاه به عنوان پایلوت تاسیس و راه‌اندازی نیروگاه 20 کیلووات فتوولتاییک در سطح کشور تعیین شده است.

به گزارش  گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محمدعلی بهدانی ظهر امروز در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های پژوهشی این مجموعه برگزار شد، اظهار کرد: برای این نیروگاه اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این نیروگاه در مرحله نخست بخشی از انرژی دانشگاه را تأمین می‌کند اما به مرور زمان و با گسترش آن به عنوان یک طرح به شکل صنعتی مطرح می‌شود.

معاون پژوهشی دانشگاه بیرجند هدف از تأسیس این نیروگاه را وجود انرژی زیاد خورشید در آسمان این استان عنوان کرد.

 افزایش 48 درصدی بودجه پژوهشی دانشگاه بیرجند در سال جاری

بهدانی با اشاره به بودجه پژوهشی دانشگاه بیرجند در سال جاری ادامه داد: بودجه پژوهشی دانشگاه بیرجند در سال جاری یک‌میلیارد و 760 میلیون تومان است که نسبت به سال گذشته 48 درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: همچنین امسال 800 میلیون تومان به عنوان بودجه خرید تجهیزات آزمایشگاهی از وزارت علوم و فناوری به این دانشگاه اختصاص یافته است.

 

انجام طرح جامع مطالعات تولید و صادرات گیاهان دارویی در خراسان جنوبی

معاون پژوهشی دانشگاه بیرجند از انجام طرح جامع مطالعات تولید و صادرات گیاهان دارویی نیز در خراسان جنوبی خبر داد و یادآور شد: در راستای اجرای این طرح گیاهانی که توانایی تولید و صادرات دارند شناسایی شده و عملیات صادرات برای آنها انجام می‌شود.

بهدانی حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی، اجرای زیرساخت‌های لازم برای استفاده از توان حداکثری ظرفیت‌های دانشگاه، راه‌اندازی سامانه الکترونیکی فعالیت‌های پژوهشی و حمایت از فعالیت‌های علمی دانشجویان را از اهم اقدامات معاونت پژوهشی دانشگاه بیرجند عنوان کرد.

وی افزود: در حال حاضر 11 هزار و 700 دانشجوی کارشناسی و یک‌هزار و 600 دانشجوی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه بیرجند مشغول تحصیل هستند.

معاون پژوهشی دانشگاه بیرجند یادآور شد: همچنین 21 کدرشته دکتری، 99 رشته کارشناسی ارشد و 305 عضو هیئت علمی نیز در دانشگاه بیرجند فعال هستند.

بهدانی ادامه داد: فرهنگ تولید علم یک فرهنگ ریشه‌دار اسلامی است که جامعه اسلامی با این فرهنگ بالنده‌تر می‌شود و حکومت دینی با داشتن این فرهنگ یک حکومت پیش رو به حساب می‌آید.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در چند سال گذشته بحث جنبش نرم‌افزاری تولید علم را مطرح کرده و هدف از این کار این بود که ما به سمت تولید علم با محتوای بومی برویم.

ایران از لحاظ تولید علم جزو کشورهای سرآمد است

معاون پژوهشی دانشگاه بیرجند تصریح کرد: در حال حاضر کشور ایران از لحاظ تولید علم جزو کشورهای سرآمد است و از برنامه چشم‌انداز نیز جلوتر هستیم.

بهدانی ادامه داد: کاربردی کردن علوم و استفاده از نتایج آن برای کاهش معضلات ضروری است و باید در دستور کار باشد.

وی یادآور شد: دانشگاه بیرجند 10 دانشکده در مرکز استان، دو دانشکده در شهرستان‌ها و سه دانشکده اقماری فعال دارد./ج1

برچسب ها: بیرجند ، دانشگاه ، معاون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.