افزایش فضای سبز شمال تهران به بیش از 73 هکتار

شهردار منطقه یک تهران گفت: با اتمام احداث بوستان های محلی و فرا منطقه ای در شمال تهران، مساحت فضاهای سبز به بیش از73 هکتار می رسد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران، مجتبی یزدانی با اعلام این خبر اظهار داشت : در حال حاضر بیش از 40 پارک در سطح منطقه به مساحت بیش از 734 هزار متر مربع در حال ساخت است که بعضی از آنها با پیشرفت فیزیکی 10 تا 12 درصدی و برخی دیگر نیز از پایه با یک فضاسازی جدید در حال اجرا هستند.
به گفته یزدانی 27 بوستان محلی به مساحت حدود 310 هزار متر مربع و 5 بوستان فرامنطقه ای شامل بوستان های گلابدره ، آبک ، روح ا...، مهرگان، نیلوفر در نقاط مختلف منطقه در حال ساخت است.
وی با اشاره به بوستان های موجود تصریح کرد: تعداد کل بوستان های موجود در سطح این منطقه 143 بوستان است که تا پایان سال  40 بوستان دیگر به این مجموعه اضافه خواهد شد .
شهردار منطقه یک افزود: بسیاری از باغات سطح منطقه خریداری شده و جهت حفظ فضاهای سبز خصوصی نیز با  مالکین املاک سبز منطقه به صورت 70 به 30 توافق و 70 درصد فضا حفظ شده است .
یزدانی خاطر نشان کرد : بوستان های در حال ساخت در شمال تهران، افزون بر کارکرد تفریحی و فراغتی،  کارکردهای اجتماعی و فرهنگی خواهند داشت و پیش بینی شده است که بخشی از برنامه های اجتماعی در این فضاها اجرا شوند./ف
برچسب ها: احداث ، بوستان ، سبز ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار