75 نفر از 100 نفر اول کنکور در دانشگاه علوم پزشکی تهران

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تعداد دانشجويان دانشگاه علوم پزشکی تهران 20 هزار نفر است و امسال 75 نفر از رتبه های 1 تا 100 کنکور این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کرده اند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر باقرلاریجانی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در آغاز سال تحصیلی جدید با بیان این مطلب، گفت: مقاطع تحصيلي ما به طور عمده مقاطع تحصيلات تكميلي است و حدود 70 درصد آموزش‌هاي دانشگاه نيز در اين مقاطع است. 14 دانشکده و 26 بيمارستان اين دانشگاه بزرگترين حجم خدمات را در كشور ارائه مي‌دهند و  95 مركز تحقيقاتي در حوزه هاي مختلف پزشكي فعال هستند كه در  بين مراكز همتاي خود برترين هستند و در سال گذشته جزو مراكز تحقيقاتي برتر شناخته شدند.


وی افزود: در اين دانشگاه بيش از 2150 هيات‌علمي فعاليت مي‌كند و اگر خدا توفيق دهد در يك بازه زماني 5 ساله دو هزار هيات علمي جديد به اين مجموعه اضافه مي‌شود.

رييس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بيان اينكه 75 كتابخانه در اين دانشگاه وجود دارد، تعداد برنامه‌هاي آموزشي را در اين دانشگاه 320 برنامه برشمرد و گفت: عمده اين برنامه‌ها را تحصيلات تكميلي تشكيل مي‌دهد.

دكتر لاريجاني با اشاره به اينكه دانشگاه علوم پزشكي تهران دانشگاه زنده اي است افزود: در سال گذشته 14 رشته جديد در مقاطع تحصيلات تكميلي به دانشگاه اضافه شده ضمن اينكه در 5 سال اخير 25 رشته فلوشيب نيز در مجموعه دانشگاه راه‌اندازي شده است.

وي افزود: 47 درصد استعدادهاي درخشان كشور در حال تحصيل در دانشگاه علوم پزشكي تهران هستند.

وی اظهار داشت: دانشكده پزشكي اين دانشگاه با بيش از 7 هزار دانشجو بزرگترين دانشكده در رشته‌هاي مختلف تحصيلي در مقاطع كارشناسي ارشد، دكترا، تخصص و فوق تخصص در كشور است و ميتوان گفت تقريبا هيچ رشته تخصصي و فوق‌تخصصي در كشور نيست كه در اين دانشگاه وجود نداشته باشد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار