تاثيرات مثبت ورزش و غذاهاي ممنوعه پس از آن!

فعال بودن از نظر جسمي فوايد و مزاياي بسيار زيادي براي هر فردي دارد اگر به دنبال انگيزه اي براي شروع يک برنامه ورزشي هستيد تمرينات خود را به صورت منظم از سر بگيريد.

  به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، در اين گزارش قصد داريم به 10 واقعيت مفيد و موثر ورزش کردن و نيز غذاهاي ممنوعه پس از ورزش و تمرين بپردازيم.
* ورزش قواي مغزي را تقويت مي کند
ورزش ميزان انرژي بدن را بالا مي برد و همچنين ميزان سروتونين موجود در مغز را که باعث افزايش کارکرد آن مي شود افزايش مي دهد.
* جنبش و تکاپو استرس را از بين مي برد
به همان اندازه که فکر و خيال ورزش کردن ممکن است باعث ايجاد استرس در شما نشود، وقتي تمرين را شروع کرديد در تمام جنبه هاي زندگي با استرس بسيار کمتري مواجه خواهيد شد.
* ورزش به شما انرژي مي دهد
يکي از مهمترين بهانه هاي افراد که به مشاوران ورزش مراجعه مي کنند اين است که براي ورزش کردن خسته هستند.متخصصان عقيده دارند با اينکه ورزش در ابتداي کار ممکن است خستگي شما را بيشتر کند اما اين وضع خيلي دوام نمي آرود.
* ورزش به ايجاد رابطه ها کمک مي کند
مطمئنا ورزش کردن به همراه ديگران در تقويت رابطه شما با آنها بسيار مثمرثمر خواهد بود.
* ورزش از بروز بيماري جلوگيري مي کند
ورزش مي تواند بروز بيماري هاي قلبي، سکته، فشارخون بالا، کلسترول بالا، ديابت نوع دو، پوکي استخوان، ورم مفاصل، و از دست رفتن حجم عضلاني را کندتر يا از آن جلوگيري کند، ورزش باعث  تقويت عضلات و مفاصل مي شود.
* قلب را تقويت مي کند
تمرين و ورزش قلب را تقويت مي کند و اين مسئله باعث مي شود ورزش کردن يا ديگر فعاليت هاي فيزيکي روزانه برايتان ساده تر شود.
* ورزش اجازه مي دهد بيشتر بخوريد
ميزان سوخت و ساز بدنتان هنگام استراحت بيشتر خواهد شد و وقتي هم که ورزش مي کنيد کالري بيشتري مي سوزانيد وقتي به طور منظم ورزش کنيد مي توانيد هر از گاهي شيريني يا شکلات هاي که دوست داريد بخوريد.
* ورزش کارايي را بالا مي برد
ورزش مداوم عضلات و ماهيچه ها را تقويت و انعطاف پذيري را بيشتر مي کند و کارايي بدن را ارتقا مي هد.
* کاهش وزن مهمترين هدف نيست
يکي از مهمترين دليل ورزش کردن براي خيلي از افراد کم کردن وزن است اما مطمئنا تنها فايده يک برنامه ورزشي نيست، وقتي يک برنامه ورزشي را شروع مي کنيد نبايد بگذاريد که تنها هدفتان کم کردن وزن باشد سعي کنيد براي انرژي بيشتر استرس کمتر و تقويت قواي جسماني به سراغ ورزش برويد.
* پس از ورزش نخوريد
ورزشکاران معمولا پس از انجام يک تمرين يا ورزش سنگين به غذا خوردن مي پردازند تا انرژي از دست رفته را دوباره به دست آورند در اين ميان انتخاب غلط مي تواند تمامي زحمات يک ورزش مناسب را از بين ببرد و آن هم تغذيه نامناسب است.
در اين گزارش با 4 ماده غذايي آشنا خواهيد شد که نبايد پس از تمرين ورزش مصرف کنيد.
*برنج قهوه اي
اگرچه برنج قهوه اي ماده غذايي که غني از کربوهيدرات ها است و مي تواند يک منبع مناسب براي انرژي باشد اما اين ماده غذايي داراي سبوس فراواني بوده و انرژي موجود در آن بسيار ديرهضم مي باشد که بهتر است به جاي اين ماده غذايي از برنج سفيد براي به دست آوردن کالري استفاده کنيم.
*سالاد
سالاد يک ترکيب غذايي سالم با ويتامين هاي مختلف است که مي تواند نيازهاي بدن شما را تامين کند اما بايد به اين نکته اشاره کرد که سالاد نيز داراي مقادير زيادي فيبر است که هضم آن را طولاني کرده و در ضمن مواد مورد نياز براي بازيابي انرژي پس از تمرين را براي شما دربر ندارد.
*فست فودها
 غذاهاي فوري مثل همبرگر حاوي پروتئين و کربوهيدرات فراواني هستند اما نبايد فراموش کرد که اين مواد غذايي حاوي چربي و نمک بسيار زيادي هستند.اين مواد بسيار ديرهضم هستند و همچنين مانع از رسيدن مواد مغذي به بدن مي شود،‌ همچنين فراموش نکنيد که اين مواد غذايي داراي کالري بسيار زيادي هستند و مي توانند زحمات شما را پس از يک تمرين سخت به هدر دهند.
*شکلات سياه
 اين صحيح است که شکلات سياه داراي حجم زيادي از آنتي اکسيدان است اما استفاده از مواد قندي پس از تمرين به بازيابي انرژي و توانايي شما پس از تمرين کمتر نخواهد کرد، اگر به دنبال يک خوراکي شيرين پس از اتمام تمرين هستيد پيشنهاد ما به شما استفاده از شيرکاکائو بدون چربي است که منبع مناسبي براي کربوهيدرات است./ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار