خوزستان

سدها و سرشاخه‌هاي بالادستي؛ عامل بروز خشكسالي در خوزستان

نماينده مردم شوش در مجلس شوراي اسلامي گفت: وجود سدها و سرشاخه‌هاي بالادستي رودخانه‌ها يكي از مهمترين عوامل به‌وجود آورنده خشكسالي در خوزستان است و همين امر باعث كاهش مقدار ذخاير آبي در پشت سدهاي كرخه و كارون شده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛سيدراضي نوري در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهاركرد: مسئله خشكسالي و كم‌آبي در استان باعث شده كه كشاورزان نتوانند آن‌طور كه بايد كشاورزي كنند، زيرا امسال بهره‌وري از سد كرخه محدود و به حد صفر رسيده است.

وي افزود: در مجمع نمايندگان استان بارها در باره اين موضوع صحبت كرديم و حتي با وزير نيز جلسه‌اي برگزار كرديم و قول و قرار از وي گرفتيم اما  بعضي مواقع عكس گفته‌ها عمل مي‌شود؛ به عنوان مثال در بعضي مواقع به جاي اين‌كه از سدها تنها استفاده برقي شود و يا به مسائل كشاورزي رسيدگي شود، چيزي ديگري اتفاق افتاده است.

نماينده مردم شوش در مجلس شوراي اسلامي در باره گراني‌هاي موجود در سطح جامعه، گفت: يكي از عواملي كه باعث گراني‌هاي به‌وجود آمده شده، عدم توزيع ارز از سوي دولت است. ما در بازار به لحاظ كالا و ذخاير كالايي كمبودي نداريم و مشكل اصلي ما در مديريت است.

وي ادامه‌داد:  توليدكننده و مصرف‌كننده داخلي نيز با يكديگر هماهنگ نيستند و همين امر موجب مي‌شود يك حالت روحي و رواني بر بازار حاكم باشد و قيمت اجناس در عرضه چند روز بالا و پايين شود. لذا بايد گفت كه قيمت‌گذاري اجناس بيشتر جنبه روحي و رواني به خود گرفته است.

نوري عنوان‌كرد: ما نمي‌گوييم دولت نظارتي بر بازار ندارد ولي متاسفانه ضعيف است. بالاخره خباثت‌هاي دشمن در بحث تحريم‌ها وجود دارد اما با اين حال مي‌توان با مديريت كارآمد تحريم‌ها را دور كرد. در داخل كساني وجود دارند كه هماهنگ با ساز دشمن حركت مي‌كنند.

وي در ادامه به موضوع كشاورزي در اين شهرستان اشاره‌كرد و افزود: پتانسيل‌هاي شهرستان شوش در بخش كشاورزي بسيار زياد است اما  تاكنون استفاده‌اي كه بايد مي‌شد، صورت نگرفته و كمتر به اين بخش اهميت داده شده است. طرح‌هاي توسعه‌اي كشاورزي بي‌شماري در شهرستان وجود دارد كه با رونق گرفتن آن‌ها اشتغال خوبي ايجاد خواهد شد./ب


برچسب ها: سد ، سرشاخه ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.