احمدي‌نژاد در ديدار دبير كل سازمان ملل:

مديريت جهان بايد اصلاح شود تا عده‌اي به خود جرات تهديد ملت‌ها را ندهند

رئيس‌جمهور با اشاره به تهديدهاي رژيم صهيونيستي عليه ديگر ملت‌ها گفت: مسأله مهمتر از اين تهديدها، مديريت حاكم بر جهان و چارچوب‌هاي برآمده از آن است كه اجازه مي‌دهد عده‌اي اينگونه عمل كنند و بايد چنين مديريتي هر چه سريع‌تر اصلاح شود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور بعد از ظهر روز گذشته (يكشنبه) به وقت محلي در ديدار با بان‌كي‌‌مون دبير كل سازمان ملل در مقر اين سازمان، با بيان اينكه در نشست سران جنبش عدم تعهد در تهران حرف دل ملت‌ها و دغدغه آنان مطرح شد، اظهار اميدواري كرد كه به عنوان روساي دو سازمان بين‌المللي، همكاري‌هاي خوبي براي برقراري صلح و ثبات در جهان با يكديگر داشته باشيم.

رئيس‌جمهور با تاكيد بر لزوم گسترش ارتباط پيوسته ميان جنبش عدم تعهد و سازمان ملل متحد گفت: بايد گام‌هاي مؤثري در راستاي اصلاح ساختار سازمان ملل براي ايجاد چارچوبي دموكراتيك و عادلانه در اين سازمان برداشته شود تا در آن مجمع عمومي و دبير كل از اختيارات كافي براي اجراي ماموريت‌هاي خود بهره‌مند باشند.

احمدي‌نژاد با اشاره به طرح مباحث مربوط به تحولات سوريه در اجلاس سران جنبش عدم تعهد اظهار داشت: درگيري‌ها در سوريه بايد هر چه سريع‌تر متوقف شده و همگان به آغاز روند گفتگو براساس عدالت بين طرف‌هاي مختلف در سوريه كمك كنند.

وي طرح تشکيل گروه تماس براي حل مسائل سوريه که در اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران مطرح شد را مثبت ارزيابي و تصريح كرد: تلاش خواهيم كرد براساس تصميماتي كه در اجلاس سران جنبش عدم تعهد براي تشكيل اين گروه تماس اتخاذ شد، كشورهاي ديگري نيز به اين طرح بپيوندند و اميدوارم آقاي اخضر ابراهيمي نيز با تلاش‌هاي اين گروه همراهي كند تا بتواند نقش مثبت و موثرتري در سوريه داشته باشد.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه امروز موضوع هسته‌اي ايران به ورطه لجبازي افتاده است، خاطرنشان كرد: اگر همه در جهت کاهش ديدگاههاي منفي تلاش كنند، در حل مساله موفق‌تر خواهيم بود.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه در موضوع هسته‌اي ايران ادامه وضع كنوني به نفع هيچ‌كس نيست، گفت: قرار دادن مساله در مسير رفع سوء تفاهم‌ها كمك بيشتري به حل آن خواهد كرد و يقيناً سوالات و نگراني‌هاي طرفين در مسير همكاري راحت‌تر به پاسخ خواهد رسيد.

احمدي‌نژاد درباره تهديدهاي رژيم صهيونيستي عليه كشورمان نيز اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران معتقد به آن نيست كه پاسخ تهديد را با تهديد بدهد، اما رژيم صهيونيستي نيز نبايد براي تهديد ايران مورد تشويق قرار گيرد و خوب است اين تهديدها محكوم شوند.

احمدي‌نژاد با تأكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران براي دفاع از خود آمادگي كامل دارد، گفت: نبايد كسي فريب صهيونيست‌ها را بخورد و بايد شرايطي را كه به رژيم صهيونيستي اجازه مي‌دهد روزانه ساير كشورها را تهديد به حمله نظامي كند، اصلاح شود و با توجه به مشكلات متعدد منطقه ما نبايد مشكلات جديد ايجاد كرد.

بان‌كي‌مون دبير كل سازمان ملل نيز در اين ديدار با تقدير و تجليل از جمهوري اسلامي ايران به خاطر برگزاري موفقيت‌آميز اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران از برنامه‌ها و ملاقات‌هاي خود در حاشيه اين اجلاس به نيكي ياد كرد و گفت: ملاقات بنده با رهبر معظم انقلاب اسلامي ملاقاتي ويژه و به ياد ماندني بود.

دبير كل سازمان ملل، جمهوري اسلامي ايران را جزء معدود كشورهايي برشمرد كه نقشي مؤثر در مسائل سوريه دارد و با بيان اينكه اخضر ابراهيمي تمايل دارد با طرح تشکيل گروه تماس براي حل مسائل سوريه همكاري كند خواستار حمايت ايران از وي در مسير اجراي ماموريت‌هايش شد.

بان‌كي مون در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به صحبت‌هاي مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در مبني بر اينكه مساله هسته‌اي ايران از راه گفت‌وگو قابل حل و فصل است، تصريح كرد: مساله با راهكارهاي فني قابل حل و فصل كرد.

دبير كل سازمان ملل در پايان خاطر نشان كرد: تهديد ديگر ملت‌ها از سوي هركسي و به هر بهانه‌اي غيرقابل قبول است.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار