خوزستان/

كشورهاي حوزه خليج‌فارس آماده تخليه و نگهداري مركبات دزفول

رييس اتحاديه باغداران دزفول گفت: محصولات باغي دزفول از جمله ليموشيرين به دليل كيفيت و مرغوبيت عمدتا به كشور قطر و مقداري به عراق صادر مي‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛فريد غلامي در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به مشكلات حمل و نقل مركبات كه موجب كاهش كيفيت آن‌ها مي‌شود، عنوان‌كرد: به دليل اين‌كه حمل و نقل هوايي نداريم، محصولات خود را با كاميون حمل و به مناطق مرزي جهت صادرات به خارج از كشور منتقل مي‌كنيم و اين امر موجب كاهش كيفيت محصولات و از بين رفتن بخشي از آن‌ها مي‌شود.

وي افزود: چنانچه حمل و نقل هوايي در اين شهرستان ايجاد شود، مي‌توانيم روزانه محصولات خود را با كيفيت و بدون تلفات به خارج از كشور صادر كنيم. طبق رايزني‌هايي كه با كشورهاي حوزه خليج‌فارس انجام داديم، اين كشورها آمادگي خود را براي تخليه و نگهداري و انجام امورات گمركي محصولات ما اعلام كرده‌اند.

رييس اتحاديه باغداران دزفول تصريح‌كرد: برداشت ليموشيرين از سطح 700 هكتار اراضي باغات اين شهرستان آغاز شده و از هر هكتار 8 تن ليموشيرين برداشت مي‌شود؛ اين در حالي است كه سال گذشته از هر هكتار 6 تن برداشت شده بود.

غلامي بيان‌كرد: متاسفانه گرماي هوا در تابستان موجب شده به مقداري از درختان خسارت سوختگي وارد شود كه اگر اين مشكلات نبود مي‌توانستيم توليد بيشتري داشته باشيم.

وي خاطرنشان‌كرد: سطح زيركشت باغات ليموشيرين سال‌گذشته 500 هكتار بود، اما امسال اين ميزان افزايش يافته و با احياي باغات فرسوده كشت باغات را توسعه داديم.

رييس اتحاديه باغداران دزفول اظهارداشت: برداشت محصولات ديگر باغي از اواخر مهرماه آغاز و تا ارديبهشت‌ماه سال‌آينده ادامه دارد. برداشت ليموترش مخصوص آبگيري نيز اواخر آبان‌ماه به پايان مي‌رسد.

غلامي افزود: باغداران محصولات خود را بيمه نكرده‌اند زيرا بيمه كشاورزي زماني به ما اعلام شد كه وقت آن گذشته بود./س
برچسب ها: کشور ، تخلیه ، مرکبات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.