اردبیل/

نیازهای پژوهشی و تحقیقاتی بخش كشاورزی استان اردبیل اولویت بندی می شود

رییس مركز تحقیقات كشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: نیازهای پژوهشی و تحقیقاتی بخش كشاورزی استان اردبیل اولویت بندی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / یوسف جهانی در بازدید از پروژه ها و پایان نامه های دانشجویان تحصیلات تكمیلی دانشكده كشاورزی در ایستگاه تحقیقات كشاورزی و منابع طبیعی سامیان افزود: این مركز در سال های اخیر با شناسایی مشكلات كشاورزی و منابع طبیعی استان و با اخذ اولویت های پژوهشی و تحقیقاتی از بخش اجرا ، خلاء های موجود در بخش را شناسایی كرده است.

وی گفت: با مساعدت و همیاری اعضای هیات علمی ، محققان و همكاران مركز و نیز اعضای هیات علمی دانشكده كشاورزی دانشگاه محقق اردبیلی پروژه های خاص و مشترك تعریف شده و نتایج آنها در اختیار بهره برداران قرار خواهد گرفت.

رییس مركز تحقیقات كشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل بر لزوم اعمال تحقیقات كاربردی بویژه در زمینه محصولات استراتژیك استان از جمله غلات ، سیب زمینی ، دانه های روغنی و محصولات باغی برای حل مشكلات بهره برداران بخش كشاورزی تاكید كرد.

جهانی گفت: با تعامل بخش اجرا ، تحقیقات و دانشگاه باید برای حل مشكلات فرآروی این بخش تلاش دوچندان كرد و این مركز در سایه هماهنگی با سازمان جهاد كشاورزی استان آماده است تا در مركز مغان ، ایستگاههای تحقیقاتی اردبیل (آلاروق) ، مشگین شهر ، سامیان ، كندرق خلخال و جعفرآباد همكاری های جدی با اساتید و دانشجویان دانشگاه داشته باشد.

رییس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این بازدید همكاری دانشگاه ، جهاد كشاورزی و مركز تحقیقات كشاورزی استان در اجرای پایان نامه های دانشجویان دانشكده كشاورزی و اجرای مطلوب آنها با مشاوره و راهنمایی اعضای هیات علمی مركز تحقیقات استان را مطلوب ارزیابی كرد.

 مسعود گنجی حضور دانشجویان در عرصه های پژوهشی و اجرایی را مهم دانست و برنامه ریزی های دقیق در آینده را از اولویت های پژوهشی كشاورزی و منابع طبیعی استان ذكر كرد.

وی افزود: لازم است موارد مذكور در قالب پروژه های تحقیقاتی مشترك مطالعه شوند تا نتایج مطالعات كاربردی در اختیار بهره برداران این بخش قرار بگیرد.

عادل عبدایمانی مدیركل جهاد كشاورزی استان اردبیل هم در این بازدید ارتباط با دانشگاه را مهم دانست و اظهار امیدواری كرد در سایه تعامل با اساتید دانشگاه بویژه اساتید دانشكده كشاورزی و امكانات آن، بتوان برخی از مشكلات این بخش را حل كرد.

وی گفت: جهاد كشاورزی استان آماده است امكانات ایستگاههای تحقیقاتی شهرهای مختلف استان را برای انجام پژوهش های كاربردی در اختیار اساتید و دانشجویان تحصیلات تكمیلی قرار بدهد./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.