فاطمی نسب:

امیدواریم IOC با برگزاری مسابقات جهانی تحت عنوان المپیک موافقت کند

سرپرست فدراسیون ناشنوایان، پیوند اعضا و بیماران خاص اظهار امیدواری کرد که کمیته بین المللی المپیک (IOC) مسابقات جهانی 2013 را به عنوان المپیک ورزش های پیوند اعضا برگزار کند.

  فاطمی نسب در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، گفت: با توجه به پیشنهاد برخی از اعضای کمیته فنی تیم های ملی پیوند اعضا و با هدف حضوری قوی و موثر در مسابقات جهانی سال2013 آفریقای جنوبی تصميم گرفتيم تا در حضور مربیان  و ورزشکاران همایش مشترکی را برگزار کنیم.
 وی ادامه داد: در راستای حضور موفق  ورزشکاران پیوند اعضا در مسابقات جهانی 2013 در آینده ی نزدیک همایشی يک روزه را با حضور ورزشکاران زن و مرد این حوزه در یکی از شهرهای استان تهران و یا مشهد برگزار می کنیم.
 فاطمی نسب افزود: هدف از برگزاری همایش فوق دریافت و استفاده از پیشنهادات و انتقادات و نظرات ورزشکاران و مربیان پیوند اعضا است تا فعالان این حوزه در مسابقات مذکور عملکردی مناسب ارائه دهند. کمیته بین المللی المپیک(IOC) در سال 2009 ورزش های پیوند اعضا را به رسمیت شناخته است از این رو امیدوارم که کمیته المپیک مسابقات جهانی 2013 آفریقای جنوبی را تحت عنوان المپیک ورزش های پیوند اعضا برگزار کند.
 فاطمی نسب تصریح کرد: مسابقات جهانی ورزشکاران پیوند اعضا و به فاصله ی دو سال و با شرکت 2000 ورزشکار و در سطح بسیار بالایی برگزار می شود از این رو معتقد هستم که این مسابقات در حد المپیک است و اگر کمیته بین المللی از این پس مسابقات جهانی را به رقابت های المپیک پیوند اعضا تبدیل نکرد اتفاق خوشایندی ست که برای ورزشکاران پیوند اعضا رخ می دهد.
سرپرست فدراسیون خاطر نشان کرد: برگزاری مسابقات جهانی 2013 آفریقای جنوبی  تحت عنوان رقابت های المپیک را به فدراسیون جهانی پیشنهاد داده ام و مسئولان فدراسیون جهانی در حال بررسی و ارزیابی پیشنهاد مذکور هستند البته امیدوارم که موافقت شود. وی افزود: ورزشکاران پیوند اعضا در سال 2011 سوئد با کسب 65 مدال رنگارنگ موفق به کسب مقام 65 جهان شدند از این رو هدف فدراسیون ناشنوایان و پیوند اعضا و بیماران خاص ارتقا 2 پله ای و کسب سکوی سوم جهان در مسابقات جهانی 2013 آفریقای جنوبی است .
 فاطمی نسب ادامه داد: تحقق اهداف فدراسیون ناشنوایان در مسابقات جهانی 2013 پیوند اعضا منوط به حمایت همه جانبه مادی و معنوی مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک هیات های استانی و ادارات کل ورزش و جوانان استان ها است.
 سرپرست فدراسیون ادامه داد: علاوه بر  حمایت همه جانبه مسئولان ورزشی جهت موفقیت در مسابقات جهانی مربیان و همچنین ورزشکاران فعال در حوزه پیوند اعضا نیز باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا اهداف تعیین شده محقق شود.
فاطمی نسب تصریح کرد: همه ی افرادی که پیوند عضو شده اند با مراجعه به مراکز استان و هیات ورزشکاران بیماران خاص و پیوند اعضا نسبت به شرکت و ثبت نام در رشته های مورد علاقه ی خود اقدام کنند.
 وی ادامه داد، ورزشکاران پیوند اعضا همه ی استان ها با شرکت در مسابقات، تمرینات و برنامه های آمادگی و آموزشی زمینه موفقیت تیم های ملی ورزشکاران پیوند اعضا در میادین بین المللی و کسب سکوهای قهرمانی فراهم می کنند./ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار