کاهش بي سابقه محبوبيت اولاند

بر اساس جديد ترين نظر سنجي در فرانسه، ميزان محبوبيت فرانسوا اولاند رئيس جمهور اين کشور به شکل کم سابقه اي در يک ماه گذشته تا 11 درصد کاهش يافته است .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينتر نتي روزنامه فرانسوي لو فيگارو ، براساس اين نظر سنجي در حاليکه فقط 43 درصد فرانسوي ها از عملکرد اولاند رضايت دارند ؛  56 در صد از عملکرد وي ناراضي اند. به اين ترتيب اولاند براي نخستين بار  پس از راهيابي به کاخ اليزه با چنين نارضايتي گسترده اي روبرو شده است .
موضوع نگران کننده تر براي اولاند اين است که وي نزد سبزها 19 درصد ، نزد جبهه چپگرايان 15 درصد و نزد هواداران حزب سوسياليست 6 درصد محبوبيت خودرا از دست داده است و چنين به نظر مي رسد که وي  قادر نخواهد بود وعده هاي انتخاباتي خود را جامه عمل بپوشاند.
اين يکي از بدترين  موارد کاهش شديد محبوبيت در دوران جمهوري پنجم فرانسه به شمار مي آيد. پيش از اين فقط ژاک شيراک در پي همه پرسي اروپايي سال 2005 و  ژنرال دوگل بعد از جنگ الجزاير در عرض يک ماه 12 درصد محبوبيت خود را از دست داده بودند.
رئيس جمهور  فرانسه اکنون با چند مشکل   نزد افکار عمومي مواجه است . وي  يکي از بدترين بحرانهاي مالي را  پيش رو  دارد و بايد تصميمات ناخوشايندي مانند افزايش مالياتها و افزايش ساعات کار را به فرانسوي ها بقبولاند.
وي همچنين مجبور است در برابر اختلافات در اکثريت ائتلافي اش موضع گيري کند.
مقامات اليزه که از اين کاهش محبوبيت شديد بسيار نگران شده اند دعوت به خويشتنداري کرده اند و مي گويند در وضع بسيار دشواري قرار دارند .
در حالي که قرار است تا چند روز ديگر لايحه مالي در دولت بررسي شود  اولاند مي داند که لازم است به مردم اطمينان خاطر دهد.
به همين منظور" ژان مارک ارو" نخست وزير فرانسه پنجشنبه شب در برنامه اي تلويزيوني موسوم به وعده ها و اقدامات شرکت خواهد کرد تا زمينه لازم را آماده کند و اولاند پس از بازگشت از مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورک روز جمعه در جلسه شوراي وزيران در اين خصوص سخن خواهد گفت.
با اين همه اولاند از مردم مي خواهد   بر اساس دستاوردهايش قضاوت کنند . وي  روز شنبه در آلمان در خصوص موضوع کاهش محبوبيتش گفت در يک دوره کاري فراز و نشيبهايي وجود دارد اما آنچه مهم است نتيجه در پايان دوره و راه ها  و تلاشهايي است که براي حصول نتيجه مورد استفاده قرار گرفته است  . اين امر به گذر زمان نياز دارد .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار