بندرعباس /

آغاز صید ساردین ماهیان در آبهای دریای عمان محدوده شهرستان جاسک

صید ساردین ماهیان در آبهای دریای عمان محدوده شهرستان جاسک آغاز شد .

   به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس؛ 600ماهی گیر با استفاده از 44 قایق و 5 لنج و تورهای چشمه ریز کار صید این نوع ماهی را در این شهرستان بر عهده دارند. شهرستان جاسک پس از شهرستان قشم رتبه دوم صید ساردین ماهیان را در هرمزگان دارد.
معاون صید شیلات جاسک گفت: امسال پیش بینی می شود بیش از 7 هزا رو 300تن ساردین ماهی صید شود که به علت جلوگیری از صید خارج از فصل ساردین ماهیان 20 درصد بیشتر مدت مشابه پارسال است .
حیدری نژاد افزود: 75 درصد ساردین ماهیان صید شده به کارخانه های پودر ماهی شهرستان جاسک تحویل می شود. هر کیلو ساردین ماهی هزار و500 ریال به کارخانه های تهیه پودر ماهی فروخته می شود و بقیه به صورت خوراکی به شهرهای میناب ـ بندرعباس و رودان انتقال می یابد . برای تولید یک کیلو پودر ماهی به 4 کیلو ساردین ماهی نیاز است .
در شهرستان جاسک 5 کارخانه تولید پودر ماهی وجود دارد که سه کارخانه آن فعال است .
 صید ساردین ماهیان در آبهای محدوده شهرستان جاسک تا پایان اسفند امسال ادامه دارد . ساردین ماهیان در هرمزگان ماهی متوتا و ممغ ودر آبهای شمال کشور کیلکا است .
 هرمزگان با صید سالانه 142 هزار تن آبزی رتبه نخست صید کشور را به خود اختصاص داده است.
 شهرستان جاسک با 51 هزار نفر جمعیت در 320کیلومتری بندرعباس واقع است . شغل بیشتر مردم این منطقه صیادی است و 5 هزار صیاد شهرستان جاسک با بهره گیری از 800 فروند لنج و قایق امرار معاش می کنند ./ب
برچسب ها: ساردین ، آغاز صید ، جاسک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.