ادامۀ محکومیت حذف شبکه های ایرانی از "هاتبرد"

جمعی از اصحاب رسانه و شخصيت هاي سياسي عرب، ضمن محکوم کردن قطع پخش شبكه هاي ايراني به ویژه شبكه العالم از ماهواره هاتبرد، این اقدام را نشانه موفقیت رسانه های ایرانی در بیان حقایق و وحشت اروپا از این امر توصیف کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛‌ این شخصیت ها اقدام اروپا در برخورد با شبکه های ایرانی را مغاير با اصول اطلاع رساني دانستند و اعلام كردند كه شبكه العالم به علت پوشش خبري مسائل مهم از جمله مسئله " جنگ با سوريه " از ماهواره هاتبرد حذف شده است.

"زهير المخلوف" فعال حقوقي تونسی و عضو سازمان عفو بين الملل جلوگیری از پخش شبكه العالم از هاتبرد را اهانت به همه رسانه های مستقل دانست و گفت: این شبکه درحالی قطع شده است که حقایق مهمترين مسائل منطقه اي و بين المللي از جمله مسئله بحرين و سوريه را منعكس مي كند.

"عبدالرئوف بالي" رئيس انجمن ملي خبرنگاران جوان تونس نیز گفت: توقف پخش شبكه العالم از هاتبرد، بخشي از جنگ سياسي علني آمريكا ، اتحاديه اروپا و متحدان آنها با ايران است.

بالي افزود: شبكه العالم يكي از مهمترين رسانه هائي است حقایق مسائل و بحران هاي جهان بویژه بحران  سوريه را منعكس مي كند.

همچنین "حُسام شعيب" نويسنده و تحليلگر سياسي سوري در این خصوص گفت: ممانعت اروپا از پخش شبكه هاي ماهواره اي ايراني بخشي از برنامه جنگ با جمهوري اسلامي ايران است.

وی افزود: اروپا از فعاليت رسانه اي ايران نگران است زيرا برنامه هاي رسانه هاي ايراني حاوي مطالبي مربوط به ارزش هاي انساني، حمايت از مستضعفان جهان، فرهنگ اسلامي و فرهنگ مقاومت است. 

"احمد البنان" مسئول امور جنبش هاي سياسي در مركز تحقيقات پيشرفته " نيل " مصر نیز گفت: غرب مدعي دفاع از حقوق و آزادي ها از جمله حق برخورداري از اطلاعات است ولي با قطع شبكه هاي ماهواره اي ايران در عمل حق آزادي بيان را نقض مي كند.

البنان افزود: قطع شبكه هاي ايراني از روی هاتبرد بيانگر برخورد دوگانه غرب با امت عربي و اسلامي است.

از سوی دیگر، "عاد القلعي" رئيس مركز رسانه هاي الكترونيك مغرب نيز اظهار داشت: اصحاب رسانه درپي اين اقدام اروپا هميشه نگران اين مسئله خواهند بود كه مبادا روزي به علت بيان آراي خود با مشكلي مشابه مواجه شوند.  

"محمد العكيلي" عضو فراكسيون " دولت قانون " پارلمان عراق در این خصوص گفت: "لابي" هایي در خاورميانه و اتحاديه اروپا فعاليت مي كنند كه هدفشان بازداشتن رسانه هاي ايراني از انتقال واقعيت ها به مخاطبان است.

"العكيلي" توقف پخش شبكه هاي ايراني از هاتبرد را اقدامي سياسي دانست و گفت: هجمه غرب به رسانه های ایرانی بيانگر میزان  تأثيرگذاری و نفوذ این رسانه ها و نگراني اتحاديه اروپا از گسترش این وضع است.

برچسب ها: محکوم ، حذف ، هاتبرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار