القدس العربي:

اسرائيل جرأت حمله به ايران را ندارد/ اين رژيم مانند سگ هار و ديوانه عمل ميکند

سردبير القدس العربي تصريح کرد: اسرائيل مانند سگ هار و ديوانه عمل مي کند گاه هواپيماهاي خود را به سمت غزه گسيل مي کند و هر آنچه که مي خواهد قتل و کشتار به راه مي اندازد؛در حقيقت اين رژيم مظهر شديد ترين نوع تروريسم و منشأ تهديد براي امنيت و ثبات جهاني است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ سردبير روزنامه القدس العربي با تاکيد بر اينکه اسرائيل جرات حمله به ايران را ندارد، گفت: اين بهانه که کارخانه اسلحه سازي در سودان به کمک ايران ساخته شده به هيچ عنوان نمي تواند توجيهي براي بمباران آن از سوي اسرائيلي باشد که خود زرادخانه هسته اي و سلاح شيميايي دارد.
"
عبد الباري عطوان" در سرمقاله امروز روزنامه القدس العربي با اشاره به اقدام چهار هواپيماي جنگي رژيم صهيونيستي در حمله به يک کارخانه اسلحه سازي در خرطوم پايتخت سودان نوشت: اين حمله، اقدامي به شدت تحريک آميز نه فقط براي سودان بلکه براي همه ملت هاي اسلامي است و به هيچ عنوان نبايد دربرابر آن سکوت کرد براي اينکه چنين عملي به مثابه نقض آشکار حريم و حاکميت کشوري است که عضو سازمان ملل است، از آن گذشته، توهين به بيش از 35 ميليون شهروند اين کشور محسوب مي شود.
اين مقاله افزود : اين اقدام تروريستي اسرائيل، توجيهي اخلاقي و حقوقي براي هر شخصي است که بخواهد به آن پاسخ دهد و از اين تجاوز، انتقام بگيرد؛ موضوعي که کشورهاي عربي را مجددا به صحنه درگيريهاي خونين تبديل مي کند علاوه بر اين ، باعث رشد و نمو گروههاي تندرو و قانوني کردن فعاليت هاي آنان مي شود.
نويسنده مقاله در ادامه تصريح کرد : حتى يک سبب منطقي و قانوني هم وجود ندارد که اين اقدام تروريستي اسرائيل را توجيه کند چرا که داشتن کارخانه توليد اسلحه حق سودان است و اين کشور حق دارد براي نوسازي آن، با هر کشوري در دنيا همکاري کند و اسرائيل اين حق را ندارد که  اين کارخانه را هدف حملات خود قرار دهد؛ آن هم حمله اي که به مثابه نقض آشکار قوانين بين المللي و تاييدي بر اين واقعيت است که اسرائيل (رژيمي) ياغي است.
سردبير القدس العربي در ادامه خاطر نشان کرد: بهانه هاي اسرائيل براي اعزام هواپيما و ويران کردن کارخانه اسلحه سازي سودان باشد حتى اگر اين ظن و گمان اسرائيل در باره اينکه سلاحهاي ساخته شده در اين کارخانه براي مبارزان فلسطيني در غزه و لبنان ارسال شده است، صحيح باشد غير قابل قبول است، چرا که اسرائيل خود، راکتورهاي هسته اي، کارخانه هاي ساخت سلاح و سلاح شيميايي در اختيار دارد و بسياري از گروههاي مسلح و در راس آنها جنبش جدايي طلب سودان جنوبي، از سوي آن (اين رژيم) تغذيه تسليحاتي مي شوند و اين موضوع که رئيس سودان جنوبي سال گذشته بلافاصله پس از استقلال و به دست گرفتن قدرت، اسرائيل را به عنوان نخستين مقصد سفر خود انتخاب کرد، موضوعي ناگهاني نبود.
اين مقاله در ادامه با اظهار تعجب از چگونگي اعزام هواپيماهاي جنگي اسرائيل به اهداف مورد نظر در خارطوم و انجام اين اقدام تروريستي، نوشت: اين موضوع همچنان يک معماست چرا که در مسافت 1900 کيلومتري، هواپيماها احتياج به سوختگيري دارند و واقعا معلوم نيست که اين امر چگونه صورت گرفته است بدون اينکه احدي از سودان يا مصر آن را رصد کرده باشد.
مايه تعجب نيست که اين هواپيماها از پايگاههاي خود در فلسطين اشغالي به حرکت در آمده باشند چرا که در گذشته هم هواپيماهاي اسرائيل کاروان خودروهايي را که در بندر ساحلي سودان در حرکت بودند و گفته شده حامل سلاح براي حماس بودند، هدف قرار دادند اما آيا سخن گفتن درباره اين نظريه، فقط براي مخفي کردن اين مساله نيست که هواپيماهاي اسرائيل از پايگاههايي در کشور سودان جنوبي به عنوان مطمئن ترين متحد اسرائيل در منطقه به پرواز در آمده باشند؟
در ادامه اين مقاله آمده است : اطلاعات دقيقي درباره اين فرضيه نداريم و آنچه را که اکنون مي گوئيم، فقط طرح يک سوال است که "جوبا" پايتخت سودان جنوبي بايد با صدور بيانيه اي آن را تکذيب يا تاييد کند بويژه اينکه اين کشور(سودان جنوبي) با خارطوم، توافقنامه اي براي آتش بس و انجام مذاکرات براي حل مشکلات مرزي امضا کرده است.
اين منبع ادامه داد: سودان کشوري صلح طلب است. اين کشور يک سوم از اراضي خود را در توافق با جنوب از دست داده و از طرفي ديگر درگير  جنگي شديد در منطقه دارفور وهمچنين مقابله با نقشه هاي غربي براي تجزيه اين کشور است. اسلحه و رادارهاي پيشرفته هم براي دفاع از حاکميت خود در برابر اين اقدامات اسرائيل در اختيار ندارد و به همين سبب اسرائيل در تلاشي براي ارسال پيام تروريستي خود به ديگران بويژه به ايران، به اين کشور حمله مي کند.
نويسنده سرمقاله در ادامه با انتقاد از سکوت شوراي امنيت و اتحاديه عرب در قبال اين تجاوز نوشت : شوراي امنيت حتي يک جلسه هم براي اين موضوع برگزار نکرد؛ وزراي خارجه اتحاديه عرب هم براي برگزاري نشستي فوق العاده براي بررسي اين تجاوز به کشوري داراي استقلال، تلاشي نکردند و سودان کشوري فقير و چيزي جز عزت، و کرامت ملي ندارد و اين شاخصه ها براي اين اتحاديه که به اداره کوچکي در وزارت خارجه آمريکا تبديل شده است، ارزشي ندارد.
نويسنده اين مقاله سپس افزود: اسرائيل قادر نيست بلکه جرات ندارد که به ايران حمله کند چرا که از انتقام اين کشور و نتايج فاجعه باري که ممکن است اين حمله براي شهرک نشينانش ببار بياورد، به شدت مي ترسد. ايران موشک هايي در اختيار دارد و به موازات آن متحداني دارد که در صورت حمله اسرائيل، تشنه انتقام گيري و پاسخگويي هستند و به اين سبب (اسرائيل) به سراغ سودان فقير ، محاصره شده و زخم خورده رفته و اين اوج ترس را نشان مي دهد.
نويسنده سردبير القدس العربي تصريح کرد: اين ادعا که بمباران کارخانه اسلحه سازي ، حاوي پيامي براي ايران يا تمريني براي آماده شدن براي حمله به اين کشور است ، چه بسا ادعايي ساده لوحانه باشد چرا که اسرائيل حتى لحظه اي در بمباران راکتورهاي هسته اي سوريه درنگ نکرد و قبل از آن هم، با سوء استفاده از سرگرم بودن رژيم عراق در جنگ طولاني مدت با ايران ، نيروگاه اوسيراك عراق را در سال 1981 هدف موشک هاي خود قرار داده بود؛ به عبارت ديگر اسرائيل در صدد يافتن اهداف آسان در کشورهاي ضعيف است تا اينکه با اين حربه، همه کشورهاي منطقه را بترساند و رهبران آنها را مجبور به سرسپردگي و تسليم کند و اين موضوع را مي توان با بررسي اتفاقاتي که در چهل سال گذشته روي داده ،‌ مشاهده کرد بجز دو بار در سالهاي 2000 و 2006 که اين رژيم متحمل شکست خفت بار در جنوب لبنان شده است.
در پايان اين مقاله آمده است: دولت سودان وعده داده که پاسخ اقدامات اسرائيل را خواهد داد اما واقعا نمي دانيم که سوداني که نه موشک دارد و نه هواپيما، چگونه مي خواهد به اين کار اقدام کند؟ اما اميدواريم که مصر به اين زورگويي هاي اسرائيل پاسخ دهد آن هم نه الان که در حال عبور از دوره انتقالي سختي است بلکه در آينده اي نزديک و پاسخ فوري اين کشور هم بايد به صورت قطع روابط يا اخراج سفير اسرائيل در قاهره باشد چرا که سودان به حکم تاريخ ،جغرافيا و جمعيت در امتداد طبيعي کشور مصر است و از اينها بالاتر، اعتقادات اسلامي از مهمترين مشترکات اين دو  کشور محسوب مي شود.  
 
امروز اسرائيل، با آتش بازي مي کند و به تحريک همسايگان خود و همسايه همسايگان خود مشغول است چه بسا آتش اين فتنه دامن اين رژيم، بلکه دامن همه را بسوزاند
.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار