روزهای سخت کلينتون در مقام وزیر خارجه آمريکا

یک تحلیلگر مسایل دیپلماتیک در آمریکا گفت : روزهای آخر فعالیت هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا به روزهایی پرتنش و سخت تبدیل شده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از وال استریت ژورنال، مونیکا لانگلی افزود : به رغم اینکه کلینتون تصور می کرد که روزهای پایانی فعالیت وی به عنوان وزیر خارجه آمریکا روزهایی آرام خواهد بود اما پیامدهای حمله اخیر به کنسولگری آمریکا در لیبی این روزها را برای وی دشوار و پرتنش کرده است.

لانگلی گفت :کلینتون پس از حمله بنغازی برنامه های سفر خود را به مدت یک هفته به طور کامل لغو کرد تا بتواند بر این مسئله متمرکز شود با این حال با گذشت چند هفته از این حمله این مسئله همچنان بخش از برنامه های روزانه وی را شامل می شود.

وی همچنین در پاسخ به سئوال مجری که پرسید علت اینکه هیلاری کلینتون مسئولیت حملات بنغازی را به عهده گفت چه بود گفت : کلینتون قصد داشت با این اقدام نشان دهد به عنوان رییس جمهور آمریکا امنیت سفارت خانه های آمریکا مسئولیت وی است وی همچنین تلاش کرد در اقدامی که کمتر کسی باور داشت خود را قربانی رییس جمهور کند. وی به شدت به باراک اوباما رییس جمهور آمریکا نزدیک شده بود و با این اقدام تلاش کرد تاحدی فشارها بر روی اوباما را کاهش دهد.

وی گفت وی با این حال به هیچ عنوان مطرح نکرده است که این اقدام را به عنوان یک لطف به رییس جمهور صورت داده است با این حال این اقدام وی در واقع همین تاثیر را داشت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار