دایناسور شترمرغی یا شترمرغ دایناسوری ! + تصویر

دایناسورهای شترمرغ مانند که میلیون ها سال پیش پر و بال داشتند و این بال ها برای جذب همسر و یا حتی در هنگام دعوا با دایناسورهای دیگر بکارشان می آمد.

به گزارش خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران؛ این دایناسور ها از این جهت شترمرغ مانند گفته شده اند که با وجود داشتن بال و پر، پرواز نمی کردند. پر و بال بیشتر حالت زینتی یا دفاعی برای دایناسور داشته است.

دیرینه شناسان به تازگی سنگی 75 میلیون ساله در ناحیه بدلندز، جنوب آلبرتا پیدا کرده اند که حاوی فسیل این دایناسور است. با توجه به سن فسیل، می توان گفت این دایناسور از آخرین گونه های این جانور بوده است. (دایناسورها در 65 میلیون سال پیش منقرض شدند)


فسیل ornithomimids به دیرینه شناسان کمک کرد تا در مورد پر داشتن جانور مطمئن تر قضاوت کنند

با توجه به نتایج مطالعات موزه آلبرتا، این فسیل بعنوان اولین گونه دایناسوری که پر داشته و از گونه ornithomimids بوده است. به نوعی اولین گونه دایناسور شترمرغی ! در فیلم پارک ژوراسیک هم این نوع از دایناسورها به تصویر کشیده شده است.




گفتنی است که این فسیل در ماسه سنگ های آمریکای شمالی کشف شده است. البته قبلا هم نمونه هایی بازیافت شده و ناکامل فسیل این جاندار در سنگ های بسیار دانه ریز چین و آلمان پیدا شده بود.


برچسب ها: دایناسور ، فسیل ، شترمرغ ، پر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار