خساست فنلاندی‌ها عامل ناشناخته فلاکت یونانی‌ها

فنلاند نه فقط از لحاظ جغرافیایی فاصله زیادی با كشورهای بحران زده مانند یونان دارد، بلكه از لحاظ اقتصادی نیز درست در قطب مقابل این كشورها قرار دارد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، بحران اقتصادی به مراحل حساس خود رسیده است و اروپا هر روز شاهد برگزاری تظاهرات و راهپیمایی های اعتراض آمیز است اما برخی از کشورهای اروپایی تمایل زیادی به حل این بحران ندارند و یکی از این کشورها فنلاند است.

این کشور در شمال اروپا واقع شده و قرار داشتن یک سوم از خاک فنلاند در بالای مدار قطب شمالی، این کشور را پس از ایسلند، به شمالی‌ترین کشور جهان مبدل ساخته ‌است که مردمانی خشک و با برخوردهای سرد دارد.

مردم فنلاند كه به رغم بحران بدهی در برخی كشورهای اروپایی از رشد اقتصادی خوبی برخوردارند، تمایل چندانی برای كمك به كشورهای بحران زده این قاره ندارند. فنلاند در اروپا جزو كشورهایی است كه رتبه اعتباری آنها سه اِی (AAA) است و رشد اقتصادی آن نیز در حال افزایش است. با این حال نارضایتی در میان فنلاندی ها از كمك مالی به كشورهای بحران زده مانند یونان و اسپانیا رو به افزایش است.

فنلاند نه فقط از لحاظ جغرافیایی فاصله زیادی با كشورهای بحران زده مانند یونان دارد، بلكه از لحاظ اقتصادی نیز درست در قطب مقابل این كشورها قرار دارد. مردم این کشور می گویند "ما دانش آموز خوب گروه هستیم و نمی شود که ببینیم بقیه از مسئولیت های خود فرار می كنند"

این همان تلقی و احساسی است كه حزب پوپولیست مخالف دولت فنلاند نیز می كوشد از آن به نفع خود استفاده كند و در انتخابات محلی كرسی های خود را افزایش دهد. حزب فنلاندی های حقیقی تاکید می کند که یكی از راه های حل این مشكل، خروج فنلاند از منطقه یورو است.

نظرسنجی ها در فنلاند نشان می دهد بیشتر مردم این كشور نظر مثبتی به اروپا دارند اما افزایش شك و تردید و بدبینی مردم فنلاند به اروپا دولت این كشور را مجبور كرده است در چانه زنی با شركای اروپایی خود سختگیرانه تر رفتار كند.

یک ضرب المثل مشهور در بین رسانه های غربی وجود دارد و آن اینکه "اگر از بیشتر فنلاندی ها درباره بحران اقتصادی اروپا سوال شود به احتمال زیاد پاسخ می دهند ، كدام بحران؟"

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار