خوزستان/

نوجوانان كشورعاشقانه وعارفانه دراردوهای راهیان نور شركت می كنند

رییس سازمان بسیج مستضعفین كشور با اشاره به افزایش شور حضور در كاروان های راهیان نور گفت: نوجوانان و جوانان میهن اسلامی عاشقانه و عارفانه در اردوهای راهیان نور شركت می‌كنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛'محمدرضا نقدی '  در همایش فرماندهان و مسوولان بسیج دانش‌آموزی سراسر كشور در محل اردوگاه میثاق آبادان افزود: نوجوانان و جوانان ما برای زیارت سرزمین نور و جلوه‌های معرفت خود داوطلب شده و در این اردوها شركت می‌كنند و هر روز بر خیل عظیم علاقمندان افزوده می شود.

وی ادعای برخی افراد مبنی بر اینكه دانش‌آموزان برای دریافت نمره درسی در این كاروان‌‌ها شركت می‌كنند را رد كرد و خاطرنشان ساخت كه جوانان و نوجوانان ایران اسلامی عاشقانه در این كاروانها حضورمی یابند چون تربیت شده مكتب ولایی هستند.

سردار نقدی با اشاره به تلاش بی شائبه دست اندر كاران راهیان نور افزود: مسایل كوچك از دید فرماندهان و مدیران اجرایی در كاروان‌‌های راهیان نور نادیده گرفته نمی‌شود و در این میان نباید نسبت به زحمت‌های افراد در این راه كم توجهی شود.

وی افزود: فضیلت در كارهای سخت است و در این مسیر نباید از سرزنش‌های ملامت‌گران ترسید بنابراین مصداق حزب‌الله در اینجا نمود پیدا كرده و همه ما باید صلابت حزب اللهی داشته باشیم تا از سرزنش، سرزنش‌كنندگان نترسیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین كشور به حادثه واژگونی اتوبوس كه منجر به كشته شدن تعدادی از دختران دانش‌آموز بروجنی شد اشاره كرد و گفت: حادثه‌ای كه 26 نفر از نوجوانان كشورمان را پرپر كرد حادثه كوچكی نبوده و نمی‌توان به سادگی از كنار آن گذشت.

وی بر حفظ ایمنی نوجوانان كاروان‌های راهیان نور تاكید كرد و گفت: كوچك‌ترین كوتاهی در این حادثه صورت نگرفته اما كسانی كه در دستشان رسانه و موقعیت است نباید با بعضی از سخنان خود به خدمتگزاران این صحنه تهمت زده و مطالبی را به آنان منصوب كنند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین كشور از ابلاغ دستورالعمل برای ایمنی كاروان‌های راهیان نور خبر داد و افزود: این دستورالعمل با هدف تامین هر چه بیشتر ایمنی كاروان‌های راهیان نور تدوین شده است.

سردار نقدی غنی سازی محتوا را در سفرهای راهیان نور دانش‌آموزی تاكید كرد و گفت: با استفاده از روحانیون، معلمان تربیتی و افراد متخصص دستاوردهای بزرگ فرهنگی را كه در بخش عظیمی از جمعیت كشور در حال شكل گیری است غنی‌تر خواهیم كرد.

وی با اشاره به حضور هشت هزار دانش‌آموز دختر در یادمان شهدای شلمچه گفت: حضور این تعداد دانش آموز جلوه هایی دیگری از عشق به مكتب ولایی و حسینی است كه امروز در همایش شلمچه آن را شاهد بودیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین افزود: بیش از یك میلیون نفر از عاشقان سرزمین نور در قالب كاروان‌های راهیان نور سال گذشته به مناطق عملیاتی اعزام شدند و فرماندهان با جدیت و سختگیری موارد ایمنی را برای حفظ سلامت این افراد به كار بستند.

سردار نقدی در بخش دیگری از سخنانش به بیداری اسلامی در كشورهای اسلامی اشاره كرد و گفت: بیداری اسلامی مدیون خون شهداست كه غریبانه در این دشت‌ها آرمیده‌اند. /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.