سنندج/

برگزاری هشتمین جشنواره استانی فیلم و عکس در سنندج

دبیر جشنواره فیلم و عکس «ژیار» از برگزاری هفتمین دوره این جشنواره با حضور پنج فیلم‌ساز اقلیم کردستان عراق در سنندج خبر داد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  سنندج ، گوهری با اعلام این خبر گفت: با توجه به نرسیدن آثار برخی از هنرمندان و درخواست‌های آنان این جشنواره با کمی تأخیر در بهمن ماه امسال به مناسبت سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سنندج برگزار می‌شود.
وی افزود: این جشنواره به منظور ارتقای سطح آگاهی، تجربه و بینش فیلم‌سازان کوتاه و مرور آثار یک‌ساله آنها، همچنین شناسایی و معرفی استعدادهای جوان و ارج نهادن به تولیدات فاخر با نگاه به بسط و تعمیم ارزش‌های والای دینی و هویتی، تحکیم خانواده، امید، عدالت و فرهنگ شهادت و دفاع مقدس برگزار می‌شود.
گوهری به ارسال بیش از 90 اثر در بخش فیلم به این جشنواره اشاره کرد و افزود: 43 اثر از این تعداد بعد از بررسی‌های اولیه به بخش مسابقه راه یافته است.
وی همچنین اضافه کرد: 330 اثر در بخش عکس به این جشنواره ارسال شده که از این تعداد 43 اثر آن در بخش مسابقه به رقابت خواهند پرداخت.
دبیر جشنواره فیلم و عکس ژیار همچنین از ارسال 21 فیلم‌نامه به جشنواره خبر داد و افزود: 10 اثر از این تعداد به بخش مسابقه جشنواره راه یافته است.
گوهری، دفاع مقدس، عاشورای حسینی، ماه محرم و صفر، سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، فیلم اولی‌های، محیط زیست و آزاد را از موضوعات آثار ارسالی به هشتمین جشنواره ژیار ذکر کرد./س
برچسب ها: جشنواره ، عکس ، ژیار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.