سرمايه گذاري 80 ميليارد دلار براي توسعه و تکميل تمام فازهاي پارس جنوبي

معاون برنامه ريزي و نظارت بر منابع هيدروکربوري وزير نفت از برنامه ريزي براي سرمايه گذاري ده ها ميليارد دلاري در حوزه هاي پايين دستي منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس خبر داد و افزود: 80 ميليارد دلار براي توسعه و تکميل تمام فازهاي پارس جنوبي سرمايه گذاري مي شود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي (شانا)، محسن خجسته مهر گفت: بزرگترين زيرساخت صنعتي و اقتصادي کشور در منطقه ويژه پارس قرار دارد و طبيعي است که توسعه اين منطقه بايد متوازن و يکپارچه صورت گيرد؛ از اين رو آمايش سرزمين و ايجاد الگوهاي صنعتي، تجاري، اقتصادي و فرهنگي بايد در اين منطقه فراهم شود.

وي با اشاره به برخورداري پارس جنوبي از هشت درصد ذخاير گازي جهان و نيمي از ذخاير گازي کشور تصريح کرد: منطقه ويژه پارس، بزرگ ترين مجموعه صنعتي کشور و مهم ترين زنجيره ارزش صنعت نفت است که توسعه آن متضمن رشد اقتصاد کلان کشور در آينده است.

معاون وزير نفت تصريح کرد: اهميت راهبردي پارس جنوبي ما را وادار به تدوين و نهايي کردن سند توسعه راهبردي منطقه ويژه پارس به عنوان يکي از اولويت هاي اساسي وزارت نفت مي کند.

معاون وزير نفت در امور برنامه ريزي و نظارت بر منابع هيدروکربوري با بيان اين که منطقه ويژه پارس، توليد ثروت را به عهده دارد، افزود: تداوم اين توسعه به توليد ثروتي بزرگ براي کشور منجر مي شود و محور اين توسعه، شاخص هايي را که به عنوان رشد هشت درصدي اقتصاد کشور طبق برنامه پنجم توسعه در نظر گرفته شده است، ارتقا مي دهد.

خجسته مهر يادآور شد: سند توسعه راهبردي منطقه ويژه پارس با همکاري موسسه مطالعات بين المللي انرژي و همکاري بخش هاي دانشگاهي و ساير مديريت ها و واحدهاي تخصصي وزارت نفت در دست تدوين است.

وي گفت: پس از تدوين و نهايي شدن اين سند، توسعه اين منطقه بر اساس نقشه راه استاندارد، طبق روش ها و الگوهاي جهاني انجام خواهد شد./س
برچسب ها: پارس جنوبی ، نفت ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار