ميت رامني؛ جرج بوش(2)

ميت رامني، نامزد حزب جمهوريخواه آمريکا در انتخابات رياست جمهوري اين کشور، در ديدار با شماري از دانشجويان دانشگاه افسري ويرجينيا ضمن تشريح سياست خارجي حزبش، بار ديگر مواضع خصمانه خود را عليه ايران تکرار کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني دويچه وله، "ميت رامني" در ديدار خود با دانشجويان نظامي لکسينتون، در تشريح برنامه خود براي دستيابي به صلح از طريق تقويت سياست خارجي به گونه اي صحبت کرد که اظهارات وي سخنان "جرج بوش"، رئيس جمهور سابق آمريکا را به ذهن متبادر مي ساخت.

وي در بخشي از نطق خودمدعي شد: ما بايد بصورت عملي و نه فقط از طريق کلمات، به ايران نشان دهيم که ما مخالف ادامه  فعاليت هسته اي اين کشور هستيم. من در اعمال تحريمهاي جديد عليه ايران به هيچ وجه درنگ نخواهم کرد و تحريمهاي فعلي را نيز سخت تر خواهم کرد.

در ادامه اين گزارش به اين نکته اشاره شد که تشديد تحريمها چيزي است که اوباما همواره تهديد به انجام آن کرده است. اصلي ترين مسئله متفاوت ميان دو نامزد انتخاباتي، اين است که رامني خواهان افزايش بودجه نظامي کشور است و در اينصورت از اکثر نيروهاي ارتش آمريکا حمايت و پشتيباني به عمل خواهد آمد.

در حال حاضر ارتش آمريکا تعداد يک ميليون و 500 هزار عضو فعال دارد و تصميماتي که براي اين نيروها اتخاذ مي شود، تبعات منفي بسياري براي سايرکشورهاي جهان خواهد داشت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار