در گير و دار عقدهاي فاميلي بسته شده در آسمانها

این روزها یکی از دغدغه های پدر ومادرها ازدواج سالم و عاقبت به خیری فرزندانشان است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، بزرگترها معمولا دوست دارند خودشان بهترین ها را برای فرزندان خود انتخاب کنند و این منتخبین کسی نیستند جز دختران و پسران فامیل که به قول معروف هم دیده و هم شناخته شده اند و فکر می کنند که آنها از هر لحاظ مناسب فرزندانشان هستند و در اين ميان هم تاکيد بسياري دارند بر بسته شدن عقدهاي بسته شده در آسمانها.
ولی بی خبری از اینکه طبق گفته بسیاری از روانشناسان و کارشناسان این امر، قبل از هر ازدواجی همه تناسب های دو طرف کاملا باید مورد توجه بسیار قرار گیرد.
دکتر منوچهر رضایی مشاور امور خانواده با بیان اینکه چون خانواده ها خودشان یکدیگر را می شناسند نسبت به ارزیابی تناسب ها توجه نمی کنند، عنوان کرد: متأسفانه این طرز فکر یکی از بزرگترین اشتباهان بزرگترهاست که مشکلات بسیاری را در پی دارد.
وی اضافه کرد:‌همین پدرو مادرها در مواقع بروز مشکلات در زمان زناشویی متأسفانه با فامیل بازی و حمایتهای نابجا تأثیر منفی بر زندگی زوجین می گذارند.
وی در ادامه اظهار داشت: یکی از نکاتی که باید در ازدواج های فامیلی توجه بسیاری شود مشاوره روان شناسی است تا ازدواج موفق صورت گیرد.
دکتر رضایی با بیان اینکه ازدواج های فامیلی از سوی کارشناسان و روانشناسان توصیه نمی شود، گفت: کسانی که به ازدواج های فامیلی تن می دهند باید هرگونه فکر منفی را از خود دور کنند.
امیدواریم روزی فرا رسد تا خانواده ها بتوانند با دلالت درست و تفکر بالا به فرزندان خویش در راستای انتخاب هرچه بهتر کمک نمایند./ف
گزارش از نرگس فاضلي

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار