گرانی و تعرفه غیرواقعی تعادل دخل و خرج پزشکان را بر هم زده

به گفته رئیس انجمن جراحان دست ایران، گرانی موجود و تعرفه‌های غیر واقعی، تعادل در دخل و خرج جامعه پزشکی را بر هم زده است.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی نظام پزشکی، دکتر عزت‌اله تبریزیان با اشاره به افزایش هزینه‌های ناشی از تورم و رشد قیمت ارز، گفت: متأسفانه قیمت اکثر لوازم و تجهیزات مصرفی مورد استفاده در جراحی‌ها روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند و ما نمی‌توانیم جوابگوی بیماران باشیم.

عضو هیأت مدیره انجمن جراحان پلاستیک افزود: اکثر پروتزهای مورد استفاده در اعمال جراحی زیبایی بیمه نیستند و قیمت آنها افزایش شدیدی در چند ماهه اخیر داشته است.

وی افزود: از طرف دیگر با توجه به رشد کلیه هزینه‌ها در جامعه، جامعه پزشکی هم نمی‌داند چقدر باید از بیمار دریافت کند که هم بیمار دچار مشکل نشود و هم خود پزشک بتواند هزینه‌های انجام شده را پوشش بدهد.

دکتر تبریزان اضافه کرد: پزشکی که در سن بالای 40 سالگی وارد عرصه کار و فعالیت اقتصادی می‌شود چگونه باید زندگی خود را بگذارند. شاید باورتان نشود که عده زیادی از پزشکانی که من می‌شناسم اجاره نشین هستند و ماهیانه باید مبالغ هنگفتی برای باز پرداخت وام مسکن، وام اشتغالزایی و ... بپردازند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از پزشکان با تعرفه موجود توانایی ایجاد تعادل در دخل و خرج خود را ندارند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار