رئیس مرکز نشر دانشگاهی:

دوره های آموزش الکترونیکی رساله نویسی راه اندازی شد

مرکز نشر دانشگاهی با در نظر گرفتن نیاز دانشجویان اقدام به راه اندازی دوره های آموزش الکترونیکی رساله نویسی کرده است.

بهمن حاجی پور، رئیس مرکز نشر دانشگاهی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: رساله و پایان نامه مظهر توان علمی و اخلاق دانشجویی است به طوری که رساله نویسی اولین نمود قدرت تحقیقاتی و استنباطی دانشجو در فرآیند تحصیلات به شمار می آید.

وی افزود: مرکز نشر دانشگاهی این توان را دارد که با بهره مندی از تجربه، دانش و تخصص برای ارتقاء توان علمی و به ثمر رسیدن رساله و پایان نامه همواره همراه دانشجویان قرار گیرد.

حاجی پور در خصوص معرفی طرح آموزش الکترونیکی رساله نویسی (آمان) گفت: مرکز نشر دانشگاهی، با در نظر گرفتن نیاز دانشجویان به آموزش شیوه رساله نویسی، با در اختیار گرفتن گروه های تخصصی و استادان مجرب به راه اندازی دوره های آموزش الکترونیکی رساله نویسی اقدام کرده است.

وی افزود: در این دوره ها مراحل مختلف رساله نویسی و دروس مورد نیاز برای رساله نویسی آموخته می شود و همچنین حضور استادان در حین برگزاری دوره و ارائه مشاوره و پاسخگویی به پرسشها از مزایای منحصر به فرد این دوره است.

 ارائه محتوای الکترونیکی و توسعه نشر الکترونیکی از جمله اهداف بلند مدت طرح آموزش الکترونیکی رساله نویسی


حاجی پور در ادامه گفت: آسان و بهینه کردن فرایند تولید علم و مستند سازی آن در کشور به کمک به دانشجویان تحصیلات تکمیلی و استادان راهنما در تهیه، تدوین و ارائه رساله، پایان نامه هر مقاله ها تحقق عدالت آموزش با توسعه دوره های الکترونیکی، توجه به اصلاح الگوی مصرف در استفاده بهینه از منابع در تهیه و ارائه محتوای الکترونیکی و توسعه نشر الکترونیکی از جمله اهداف بلند مدت طرح آموزش الکترونیکی رساله نویسی است.

وی به معرفی 9 دوره آموزشی در طرح آموزش الکترونیکی رساله نویسی اشاره کرد و افزود: طرح آموزش الکترونیکی رساله نویسی دارای 9 دوره آموزشی بوده که در بخش بلند مدت 3 ماهه و کوتاه مدت 1 ماه تقسیم شده است.

حاجی پور در خصوص دوره بلند مدت 3 ماه و اجزای آن اظهار داشت: 100 ساعت آموزش، پشتیبانی آموزشی و آموزش یاری، ارائه تکالیف هفتگی " ویکی نویسی" و تمرینهای فکری، آزمون ارزیابی حین و پایان دوره و صدور گواهینامه معتبر از جمله اجزای این دوره بلند مدت 3 ماهه طرح آموزش الکترونیکی رساله نویسی است.

وی تصریح  کرد: دوره کوتاه مدت یک ماهه شامل 70 ساعت آموزش، دسترسی به دوره بدون ارزیابی و ویژه پژوهشگران و دانشجویان مشغول تدوین پایان نامه بوده است.

دوره کوتاه مدت طرح آموزش الکترونیکی رساله نویسی مرکز نشر دانشگاهی به 9 قسمت تقسیم می شود.

حاجی پور در ادامه به 9 دوره آموزشی در طرح آموزش الکترونیکی رساله نویسی اشاره کرد و گفت: دوره تمرین طرح پیشنهادی (پروپوزال نویسی) اولین دوره آموزشی به شمار می آید که پس از گذراندن این دوره دانشجو می تواند با تهیه طرح پیشنهادی مطلوب و منسجمی هر تحقق دانشگاهی وعلمی را در دست و دقیق انجام دهد.

وی افزود: دوره تدوین رساله و گزارش نویسی دومین دوره آموزشی است که دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری می توانند در این شرکت داشته و نکات مهمی در خصوص تدوین مستندات علمی بیاموزند.

وی تصریح کرد: در سومین دوره آموزش که شیوه های پژوهش است و دانشجو با انواع روشهای پژوهش آشنا می شود و همچنین در دوره چهارم که دوره مقاله نویسی است دانشجو می توان نتایج پژوهشها و مطالعات خود را تدوین کند.

حاجی پور اظهار داشت: در دوره پنجم عینی شیوه های استناد دانشجو با به کارگیری صحیح شیوه های ارجاع خوانندگان متون علمی را در بهره برداری بیشتر از آن یاری می کند.

وی خاطر نشان کرد: دوره های بعدی این دوره آموزشی در طرح آموزش الکترونیکی رساله نویسی عبارتند از دوره ویرایش صوری زبانی دوره راهبردهای جستجو اطلاعات دوره فن ترجمه و دوره شیوه ارائه مطالب است که در نهایت دانشجو می تواند به طور کامل به کار و طرح پژوهش آشنا شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار