جروزالم پست :

تل‌آويو ازهمکاري‌هاي علمي آلمان با ايران به شدت خشمگين است

يکي از روزنامه‌هاي رژيم صهيونيستي نوشت: برنامه همکاري‌هاي آموزشي ايران - آلمان که به نوعي بر خلاف توافق نظر آمريکا و اتحاديه اروپا براي منزوي کردن تهران است و اين ايده را دور مي‌زند؛ باعث انتقاد شديد سفارت اسرائيل در برلين شده است.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، يکي از روزنامه‌هاي رژيم صهيونيستي نوشت برنامه همکاري هاي آموزشي ايران - آلمان که به نوعي بر خلاف توافق نظر آمريکا و اتحاديه اروپا براي منزوي کردن تهران است و اين ايده را دور مي زند؛ باعث انتقاد شديد سفارت اسرائيل در برلين شده است.
 
روزنامه جروزالم پست در مقاله اي به قلم بنيامين وينتهال که روز 2 آبان 1391 (23 اکتبر 2012) منتشر شده، نوشت: «سخنگوي سفارت اسرائيل در برلین در يک ایمیل به دفتر اين روزنامه تصريح کرده است در نظر اسرائيل تلاش هاي ديپلماتيک و اعمال تحريم هاي قاطعانه و موثر به عنوان مولفه اصلي اين تلاش ها، ابزاري مهم براي متوقف کردن برنامه هسته اي ايران محسوب مي شوند».
 
به نوشته جروزالم پست، در بخشي از اين ایمیل آمده است: «ايران، نبايد از مزاياي يک همکاري مرسوم ميان کشورهاي غربی بهره ببرد».
 
سفارت اسرائيل اين بيانيه را در واکنش به تصميم موسسه مبادلات علمي آلمان براي شروع يک سري برنامه هاي تبادل علمي با وزارت آموزش و پرورش ايران که صدها دانش آموز آلماني در ايران را شامل مي شود، منتشر کرد.
 
اين موسسه آلماني که بودجه آن را دولت تامين مي کند تاييد کرده است در 5 سپتامبر يک تفاهم نامه با دولت ايران امضا کرده است.
 
الکساندرا شافر، سخنگوي اين موسسه باارسال نامه اي به رونامه جروزالم پست نوشت: «سياست رسمي ايران واقعا مشکل ساز است اما اين مسئله اهميت دارد که راه هاي ارتباطي با اين کشور بايد باز بمانند».
 
ايران هسته‌اي مي‌نويسد:  وحيد وحدت حق، کارشناس نظام آموزشي ايران به روزنامه جروزالم پست گفت: دانشگاه هاي آلمان متوجه نمي شوند که با پروژه هاي خود واقعا به جامعه ايران و مردمي که تشنه آزادي اند، کمک نمي کنند ... و مشکل اصلي اين است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار