هزينه تبليغات در انتخابات رياست جمهوري آمريكا؛ برابر با توليد ملي چند كشور آفريقايي

ريچارد دونهايم، مدير مسئول روزنامه "هوستون كرانيكل" آمريكا، با انتقاد از باراك اوباما نامزد دمكرات و ميت رامني نامزد جمهوري خواه انتخابات رياست جمهوري اين كشور، هزينه هاي اين دو تن براي تبليغات انتخاباتي را افسار گسيخته خواند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، "ريچارد دونهايم" در سرمقاله اي، با اشاره به هزينه هاي گزاف دمكراتها و جمهوري خواهان در تبليغات انتخاباتي، از هزينه بيش از 5 ميليارد دلار در دو انتخابات مجلس سنا و انتخابات رياست جمهوري پيش رو خبر مي دهد و اين حجم از پول را به اندازه توليد ملي چند كشور آفريقايي بر مي شمرد.
وي همچنين در ادامه، مي نويسد؛ دو حزب هوادار اوباما و رامني طي ماه هاي اخير با رزرو كردن تبليغات تلويزيوني و درون شهري، به طور  گسترده سرمايه هاي جمع آوري شده در كمپين هاي انتخاباتي خود را در آن هزينه كرده و به تخريب نامزدهاي مقابل مي پردازند.
اين روزنامه نگار آمريكايي در سرمقاله خود، با اشاره به اينكه تا 6 نوامبر موعد انتخابات رياست جمهوري اين كشور هزينه تبليغات باراك اوباما و ميت رامني در ايالات مختلف آمريكا با افزايش چشمگير مواجه خواهد شد، از شكسته شدن هزينه هاي انتخاباتي در تاريخ انتخابات هاي اين كشور در اين دوره سخن به ميان مي آورد.
دونهايم، ايالت ماساچوست ايالات متحده آمريكا را به عنوان نمونه معرفي مي كند و ميزان هزينه دو نامزد انتخابات رياست جمهوري در اين كشور را بيش از 66 ميليون دلار در اين ايالت تخمين مي زند و از ايالت هاي تگزاس و كاليفرنيا به عنوان ديگر مكانهاي اوباما و رامني براي تبليغات افسار گسيخته، نام مي برد.
ريچارد دونهايم مدير مسئول روزنامه هوستون كرانيكل در پايان سرمقاله خود، اعضاي حزب دمكرات و جمهوري خواه را كه نامزدهاي مورد تائيد آنها رقيب اصلي انتخابات رياست جمهوري پيش رو در اين كشور بشمار مي روند، به حيف و ميل ثروت ملي آمريكا متهم مي كند و اقدامات اوباما و راممني را كه درصدد رسيدن به قدرت هستند، به چيزي مانند افسار گسيختگي در هزينه تبليغاتي مشابه مي سازد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار